Παγκόσμια ανησυχία για το μέλλον των συντάξεων
Δημόσιο και ιδιωτικός τομέας παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να αναπτύξουν ολοκληρωμένες και σαφείς μακροπρόθεσμες στρατηγικές συντάξεων, καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις και αυξάνονται οι επιλογές των καταναλωτών. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη
Σύμφωνα με νέα έρευνα της ΕΥ, τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός τομέας αντιμετωπίζει ισχυρές πιέσεις, σε παγκόσμια κλίμακα, για ανάπτυξη ενός ισχυρού και ολοκληρωμένου συνταξιοδοτικού συστήματος με μακροχρόνια αποτελέσματα.
Αυτό, σύμφωνα με την έκθεση, προϋποθέτει την αμέριστη συνεργασία πολλών φορέων, όπως οι ενδιαφερόμενες κυβερνήσεις, θεσμοί και οργανισμοί που διαμορφώνουν πολιτική, στελέχη ασφαλιστικών και άλλων επιχειρήσεων, καθώς το επίκεντρο των προκλήσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος πλέον μετατοπίζεται από τον «χώρο» των παροχών σε αυτόν των εισφορών.
Στόχος της όλης προσπάθειας είναι η επίτευξη βελτιωμένων δομών υπέρ της ευημερίας των πολιτών, αλλά, όπως τονίζει η έκθεση της ΕΥ, κάτι τέτοιο είναι αδύνατον εάν δεν αλλάξουν οι πολιτικές πολλών χωρών, από την μια, και δεν αποφασίσουν ώριμα και τεκμηριωμένα οι καταναλωτές, από την άλλη.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στον σχεδιασμό και την διανομή νέων ασφαλιστικών προϊόντων, δηλαδή στο πλαίσιο, τις πολιτικές, τα κίνητρα και όλες τις ενέργειες που σχετίζονται με τον σχεδιασμό, την προσφορά και τη διάθεση των συνταξιοδοτικών προϊόντων και υπηρεσιών στη λιανική πελατειακή βάση.
Ο επικεφαλής Ασφαλιστικών και Συνταξιοδοτικών Υπηρεσιών της ΕΥ στην Κεντρική Νοτιοανατολική Ευρώπη, Λάμπρος Γκόγκος, παρατηρεί:
«Οι ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις, ένα θέμα πολύ σχετικό και με την ελληνική πραγματικότητα, προσφέρουν επιλογές στους καταναλωτές, χωρίς να λαμβάνονται επαρκώς υπόψη οι εμπειρίες και η αντίληψή τους, καθώς και η πληροφόρηση και τα εργαλεία που απαιτούνται για να λαμβάνουν συνειδητές αποφάσεις. Οι άνθρωποι δεν είναι τόσο αποστασιοποιημένοι όσο πολλές φορές πιστεύουμε. Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, τις πολιτικές μας και τα δίκτυα διανομής και να εργαστούμε μαζί για να επικεντρωθούμε στον πελάτη αντί των προϊόντων και να τον βοηθήσουμε να λαμβάνει τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις που αφορούν την οικονομική του ευημερία».