Στις ράγες μπαίνει και πάλι το «πολύπαθο» έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γεώργιου Δέδε, και σε συνέχεια της διαπραγμάτευσης που είχε ξεκινήσει ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου υπέγραψαν σήμερα τη συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Με την υπογραφή της σύμβασης δίδεται η δυνατότητα για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στα υπόλοιπα μέτωπα της βασικής γραμμής του έργου, καθώς έως σήμερα έχει ολοκληρωθεί ποσοστό της τάξης του 82%. Μάλιστα, σταδιακά θα προσληφθούν και θα απασχοληθούν περισσότερα από 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων και αναμένεται να έρθουν στο φως και άλλες πτυχές από την ιστορία της Θεσσαλονίκης.
«Οι προαναφερόμενες ενέργειες αποδεικνύουν ότι έχει δοθεί οριστική λύση στα πολύπλοκα προβλήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης και πλέον έχει ανοίξει ο δρόμος για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση αυτού του μεγάλου έργου. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με 18 σύγχρονους σταθμούς και 14,5 χλμ. γραμμής (συμπεριλαμβανομένης και της υπό κατασκευή επέκτασης προς Καλαμαριά) αυξάνει σταδιακά τους ρυθμούς κατασκευής του σε περισσότερα μέτωπα προσφέροντας εργασία και εμπειρία σε ολοένα και μεγαλύτερο εργατικό δυναμικό της χώρας» υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Ήδη υλοποιούνται τα εξής: Πρώτον, κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το Αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Μετρό. Δεύτερον, συναρμολογούνται στον σταθμό Νέα Ελβετία τα δυο μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) του έργου, προκειμένου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χλμ. δυο δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ. Τρίτον, ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με την μέθοδο ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με την βασική γραμμή του Μετρό.