36 μήνες αποπληθωρισμού μετρά η ελληνική οικονομία

Αποπληθωριστικές τάσεις εμφάνισε η ελληνική οικονομία και τον Φεβρουάριο.

 

Πρόκειται για τον 36ο διαδοχικό μήνα κατά τον οποίο η ελληνική οικονομία βρέθηκε σε συνθήκες αποπληθωρισμού.

 

Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο του 2016 ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε πτώση 0,5% έναντι του Φεβρουαρίου του 2015 και 0,4% έναντι του Ιανουαρίου του 2016.

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου καταγράφηκαν αυξήσεις τιμών μόνον στα νωπά φρούτα (2%), στα μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά (0,8%), στα φαρμακευτικά προϊόντα (5,5%) και στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (13,6%).

 

Στον αντίποδα, μειώσεις τιμών υπήρξαν σε ψωμί και δημητριακά (0,5%), αρνί και κατσίκι (4,3%), πουλερικά (1,6%), γαλακτοκομικά και αβγά (0,6%), έλαια και λίπη (0,7%), νωπά λαχανικά (1,2%), πετρέλαιο θέρμανσης (2,5%), βενζίνη (3%), είδη καθαρισμού και συντήρησης (0,9%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (3,8%) και κουρεία- κομμωτήρια- είδη ατομικής φροντίδας (0,9%).

 

Σε ετήσια βάση, οι κυριότερες ανατιμήσεις αφορούν σε ψωμί και δημητριακά (2,1%), μοσχάρι (2%), ψάρια (1,5%), έλαια και λίπη (7,9%), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (5,3%), πατάτες (13,9%), αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (8%), λοιπά τρόφιμα (7,3%), καφέ- κακάο- τσάι (8,9%), ένδυση και υπόδηση (3,9%), τσιγάρα (1,7%), μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά (1,4%), στερεά καύσιμα (4,9%), υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης (8,8%), φαρμακευτικά προϊόντα (6,8%), νοσοκομεία- κλινικές (6,3%), μεταφορές επιβατών με αεροπλάνο (12,8%) και οδικές μεταφορές επιβατών (7%).

 

Αντίθετα, μειώσεις τιμών σημειώθηκαν, μεταξύ άλλων, σε αρνί και κατσίκι (3,2%), πουλερικά (1,8%), γιαούρτι (2,5%), νωπά φρούτα (5,6%), νωπά λαχανικά (16,7%), ενοίκια κατοικιών (4%), τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος (0,9%), πετρέλαιο θέρμανσης (24,2%), φυσικό αέριο (19,2%), βενζίνη (9,2%), αγορά αυτοκινήτου (4%), ασφάλιση οχημάτων (10%) και εφημερίδες- βιβλία- χαρτικά είδη (1%).

 

Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιµών καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2016 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2015 προκύπτει µείωση 0,5%, έναντι µείωσης 2,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2015 προς το 2014.

 

Η µείωση αυτή, κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

 

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

 

α) Κατά 4,7% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

 

β) Κατά 4,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

 

γ) Κατά 1,7% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι και στις εφηµερίδες- βιβλία- χαρτικά είδη.

 

δ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

 

ε) Κατά 3% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία- κοµµωτήρια- είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα προσωπικά είδη.

 

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

 

α) Κατά 0,5% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, ψάρια γενικά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, πατάτες, λοιπά τρόφιµα, καφές- κακάο- τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά.

 

β) Κατά 1,6% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα και στα αλκοολούχα ποτά µη σερβιριζόµενα.

 

γ) Κατά 3,9% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

 

δ) Κατά 2,1% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα έπιπλα, διακοσµητικά είδη και άλλα καλύµµατα δαπέδου και στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από την µείωση των τιµών στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

 

ε) Κατά 3,7% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

 

στ) Κατά 2,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

 

Ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2016, παρουσίασε µείωση 0,4% έναντι µείωσης 0,6% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

 

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός αυξήθηκε 0,1% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, από μείωση 1,9% τον Φεβρουάριο 2015. Σε μηνιαία βάση, δεν παρουσίασε µεταβολή έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε πέρυσι.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ