Καμπανάκι από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
Τον κώδωνα του κινδύνου για τις ζημίες που προκαλούν στην αγορά αυτοκινήτου, και όχι μόνο, οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών κρούουν οι εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
«Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Γιώργος Βασιλάκης, αναφερόμενος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στα προβλήματα που δημιουργούν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας.
Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, υφίστανται σκέψεις στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τους εισαγωγείς, μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος:
α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα,
β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ/έτος), γ) του περιβάλλοντος και
δ) των καταναλωτών.
Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων, υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκης.
Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου είναι οι ακόλουθες:
– Η μη παράταση της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
– Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμησης για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
– Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
– Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
– Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ). Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
– Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.