Σε δεύτερο ρόλο ο κυβισμός του οχήματος – «Πράσινο» χαράτσι για παλαιά πετρελαιοκίνητα, ίσως και για βενζινοκίνητα
Στο τέλος Μαΐου κλείνει και ο τελευταίος κύκλος του μέτρου της απόσυρσης αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, οπότε αναμένεται να καταλήξει και επίσημα το νέο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, κατόπιν συμφωνίας μα τους δανειστές.
Στο πλαίσιο αυτό θα λάβουν τελική μορφή τα όσα μέλλεται να ισχύσουν στην αγορά και χρήση του αυτοκινήτου, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί και οι διαβουλεύσεις κυβέρνησης – Αγοράς για το νέο φορολογικό καθεστώς που θα ισχύει. Ήδη ανακοινώθηκε το σχέδιο εφαρμογής τελών κυκλοφορίας σε μηνιαία βάση, αλλά και η σύσταση μιας ειδικής επιτροπής για την διεξαγωγή της διαβούλευσης. Πέραν τούτου, ωστόσο, η ελληνική πλευρά δεν έχει να επιδείξει έργο, παρά τις πιέσεις του κουαρτέτου των δανειστών να παρουσιαστούν οι προτάσεις της εντός των πρώτων ημερών του Ιουνίου.
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η εν λόγω επιτροπή θα προσπαθήσει να εντοπίσει «κοινό έδαφος» με τους παράγοντες της Αγοράς αυτοκινήτου, ώστε να συμφωνηθεί ένα αποδεκτό πλαίσιο φορολόγησης που θα τύχει της έγκρισης από την ελληνική κυβέρνηση και θα τεθεί στην συνέχεια στους δανειστές για συμφωνία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο φόρος αγοράς (το σημερινό Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης) θα επιβάλλεται στην εμπορική αξία του αυτοκινήτου ανεξαρτήτως από τον κυβισμό του -κάτι που αναμένεται να αυξήσει την τελική τιμή των αυτοκινήτων κατά 5 – 10%.
Αναμενόμενο είναι οι δανειστές να απαιτήσουν ανάλογη πρακτική και για τα Τέλη Κυκλοφορίας, για όλα τα αυτοκίνητα. Με άλλα λόγια, το ύψος των τελών να εξαρτάται όχι από τα κυβικά εκατοστά αλλά αποκλειστικά από τις εκπομπές ρύπων, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα νέα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση θα προτείνει το «Πράσινο Τέλος» για τα παλιά αυτοκίνητα, με το σχέδιο να κάνει λόγο για πετρελαιοκίνητα, κι αν δεν βγαίνει ο λογαριασμός και για βενζινοκίνητα.
Το χαράτσι αρχικά θα κληθούν να το πληρώσουν οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας από EURO 4 ή όσοι έχουν diesel οχήματα από το 2010 και πίσω. Αυτό όμως θα εξαρτηθεί από τα πόσα χρήματα λείπουν…
Το χαράτσι εκτιμάται ότι θα είναι στα 50 με 70 ευρώ για τα IX αυτοκίνητα έως 2.000cc. Πάνω από αυτά τα κυβικά, θα αυξάνεται περίπου κατά 30%.
Τα επαγγελματικά οχήματα άνω των 1.5 τόνων, καθώς και τα φορτηγά κ.λπ., θα πληρώσουν αρκετά περισσότερο (εκτιμάται 100 ευρώ και πάνω), ενώ εξετάζεται να πληρώνουν αυξημένο τέλος και τα αυτοκίνητα που έχουν αποκτηθεί με leasing, αφού θεωρείται ότι κάνουν τα περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε συνολικά ρυπαίνουν περισσότερο από τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα.