Θεμελιώδεις αλλαγές έρχονται στα τέλη ταξινόμησης, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο – μαμούθ που ψηφίστηκε προ ημερών στη Βουλή.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, προβλέπεται κατάργηση φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, κατάργηση της πλήρους απαλλαγής από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά αλλά και κατάργηση της απαλλαγής από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Στις αλλαγές –οι οποίες ισχύουν από χθες 1η Ιουνίου- λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, βάσει τιμοκαταλόγων, οι οποίοι υποβάλλονται στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους αντιπροσώπους/διανομείς αυτοκινήτων, αντί της τιμής χονδρικής πώλησης και ορίζονται νέοι συντελεστές με βάση τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, οι οποίοι διαφοροποιούνται ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ορίζονται νέοι συντελεστές για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων οι οποίοι κυμαίνονται από 4% ως 32%, ανάλογα με την φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2)
.
Επίσης, οι συντελεστές για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης διαφοροποιούνται περαιτέρω σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα. Για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Σ.Ο. που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού πρότυπου εκπομπών ρύπων (Euro), οι συντελεστές, αυξάνονται κατά 50%, ενώ για όσα δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση και του αμέσως προηγούμενου προτύπου και δεν είναι συμβατικής τεχνολογίας, οι εν λόγω συντελεστές αυξάνονται κατά 200%.
Αναφορικά με τα επιβατικά αυτοκίνητα που δεν πληρούν προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), συμβατικής τεχνολογίας οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 500%.
Παράλληλα, καταργείται η πλήρης απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα και προβλέπεται πλέον μερική απαλλαγή κατά 50%.
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν υπόκεινται σε τέλος ταξινόμησης. Όσον αφορά τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα καταργήθηκε η απαλλαγή κατά 50% από το τέλος ταξινόμησης που προβλεπόταν.