Η Eurostat «σπρώχνει» το διαγωνισμό
Αναβολή στην αναβολή ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, μετά και τις αποφάσεις της Eurostat να τροποποιήσει το μοντέλο με το οποίο υπολογίζονται τα έργα στο δημόσιο χρέος και το έλλειμμα.
Η απόφαση αυτή, δημιουργεί προβλήματα στους αυτοκινητόδρομους, καθώς η επανεκκίνηση των έργων το 2013 και η αύξηση της κρατικής συμμετοχής “κρατικοποίησε” τις συμβάσεις παραχώρησης με αποτέλεσμα ακόμη και τα δάνεια που λαμβάνουν οι εργολάβοι να υπολογίζονται στο χρέος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από το 2013 έως και το 2015 η επιβάρυνση αθροιστικά των αυτοκινητοδρόμων ήταν 3,7 δισ. ευρώ στο δημόσιο χρέος και πάνω από 1,6 δισ. ευρώ στο έλλειμμα.
Φέτος και του χρόνου θα φανούν οι συνέπειες της καθυστέρησης, διότι οι συμβάσεις παραχώρησης πιθανόν να ολοκληρωθούν μετά τον Μάρτιο του 2017 που είναι το ορόσημο του ΕΣΠΑ.
Εντός των ημερών αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το ποσοστό του δημοσίου όπως επιβάλλουν οι νέοι κανονισμοί ή θα προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της Eurostat που προβλέπει ότι πρέπει να πέσει κάτω από το 33%.
Από το περιβάλλον του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι το υπουργείο θα σταθμίσει το κόστος και το όφελος από την πολιτική αυτή, επισημαίνοντας ότι δεν είναι εύκολη απόφαση και ότι η υποχώρηση του ποσοστού θα στερήσει πολύτιμα έσοδα από μερίσματα στο Ελληνικό δημόσιο. Παράδειγμα φέρνουν το Ελευθέριος Βενιζέλος, από το οποίο στα κρατικά ταμεία πηγαίνουν ετησίως περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Γεγονός είναι ότι ο διαγωνισμός δεν γίνει ούτε στις Ιουνίου, που είναι η τελευταία παράταση που έχει δοθεί από το υπουργείο καθώς δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη τα τεύχη δημοπράτησης.
Παρά την βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει ο διαγωνισμός μέσα στον Ιούλιο, αυτό διαφαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.