Η έναρξη των κατασκευαστικών έργων για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού -μιας έκτασης περί τα 6,2 χιλ. στρέμματα- θα ξεκινήσει μετά από ενάμιση χρόνο από τον ερχόμενο Νοέμβριο, οπότε αναμένεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τους εμπλεκόμενους επενδυτές.
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Lamda Development Τάσος Γιαννίτσης στην χθεσινή εκπομπή «Ιστορίες» του τηλεοπτικού ΣΚΑΪ.
«Εάν η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει και κλείσουμε μέχρι τον Νοέμβριο, το Ελληνικό θα μπορούσε να ξεκινήσει το πολύ σε ενάμιση χρόνο […] Κάθε καθυστέρηση είναι ζημιά, είναι πρόσθετοι φόροι, πρόσθετες περικοπές εισοδήματος, πρόσθετες περικοπές συντάξεων, ανάπτυξης και ευημερίας», δήλωσε.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρέθεσε ο κ. Γιαννίτσης, εάν η συμφωνία οριστικοποιηθεί τον Νοέμβριο, τότε θα απαιτηθούν έως και 18 μήνες, δηλαδή οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο του 2018.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, το έργο θα απορροφήσει συνολικά περίπου 10 δισ. ευρώ. «Το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος στοίχισε γύρω στα 3,1 δισ. Η Αττική Οδός στοίχισε 1,3 δισ., το μετρό στοίχισε 3,5 δισ. Οι επενδύσεις που μπήκαν στον αναπτυξιακό νόμο από το 2011 μέχρι το 2014 είχαν συνολικό προϋπολογισμό 6 δισ. με σύνολο απασχόλησης 6.200 θέσεων εργασίας. Το έργο του Ελληνικού θα δημιουργήσει από 10.000 έως 70.000 θέσεις εργασίας.Πρόκειται για τη δημιουργία μιας επένδυσης που θα αλλάξει το παιχνίδι», είπε.
Ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων πρόσθεσε ότι, μέσα στην πρώτη πενταετία, θα έχει κατασκευαστεί μεγάλο μέρος του πάρκου, ενώ μέσα σε 12 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος της επένδυσης.
Σχετικά με το πάρκο, ο κ. Γιαννίτσης τόνισε:
«Με κατηγορηματικό τρόπο σας λέω ότι δεν μπήκε ποτέ θέμα το πάρκο να είναι κλειστό. Το πάρκο θα είναι το 1/3 περίπου της έκτασης. Από τα 6.000 στρέμματα της έκτασης, τα 2.000 θα είναι πάρκο και άλλα 600 στρέμματα θα είναι πράσινο και κοινόχρηστοι χώροι. Αυτή τη στιγμή το πράσινο στο Ελληνικό είναι μικρό κλάσμα του πράσινου που προβλέπεται. […] Η περιοχή είναι “κτισμένη” σε πάρα πολλές εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Έχουμε τους αεροδιαδρόμους που διαθέτουν ένα πάχος ειδικού τσιμέντου από ενάμιση έως και επτά μέτρα σε διάφορα σημεία. Έχουμε διάφορα κτίσματα που είναι γκρέμια, όπως και ένα ελάχιστο ποσοστό πρασίνου. […] Πιστεύω ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία με μία φτωχοποιημένη χώρα, με πτώση 27% στο ΑΕΠ είναι ασύμβατα. Το περιβάλλον θα δεινοπαθήσει όταν η κοινωνία φτωχοποιείται».
Το μεγαλύτερο πάρκο στην Ευρώπη
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε ότι το 80% του έργου θα υλοποιηθεί μέσα στα πρώτα 12 χρόνια από την έναρξη των εργασιών.
«Προσπαθήσαμε να φέρουμε χρονικά όλο το έργο μπροστά. Τώρα έχει ανάγκη η Ελλάδα από επενδύσεις. Περίπου στη δωδεκαετία, το 80% του έργου θα έχει υλοποιηθεί. Σε πρώτη φάση, θα υλοποιηθεί το πάρκο, τα έργα υποδομής, όλα όσα εξυπηρετούν το δημόσιο όφελος. Οι επενδυτές πριν αρχίσουν να κατασκευάζουν αυτά που θα τους αποφέρουν κέρδος, θα έχουν επενδύσει περίπου δυόμισι εκατομμύρια στην περιοχή.
Ανέφερε ότι μετά τις τελευταίες διευκρινίσεις, αφαιρούνται οι ενστάσεις που υπήρχαν μέχρι σήμερα.
Ερωτηθείς όμως, από το δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα για τις ενστάσεις που εξακολουθούν να εκφράζουν μέλη του υπουργικού συμβουλίου, σχολίασε ότι η θέση της κυβέρνησης είναι τόσο σαφής που δεν χωράει καμία αμφισβήτηση.
Σχετικά με το πάρκο, ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε ότι «θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο κοινόχρηστο πάρκο που υπάρχει στην Ευρώπη. Το κόστος για τη συντήρηση του πάρκου το αναλαμβάνουν οι επενδυτές. Αυτό είναι τεράστιας σημασίας διότι όλα τα πάρκα που υπάρχουν σήμερα στην Αθήνα πάσχουν από την έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρησή τους. Άρα θα έχουμε ένα τεράστιο πάρκο, τεράστιο χώρο πρασίνου που θα συντηρείται και θα είναι στη χρήση όλων των πολιτών».