Παρέλαση «υποψηφίων» που «λοκάρουν» Eλληνικό

Δεκάδες εταιρίες και διεθνείς επενδυτές «χτυπούν την πόρτα» της Lamda Development

 

Δεκάδες «βαριά ονόματα» από όλους τους κλάδους, σε Eλλάδα και εξωτερικό, «χτυπούν την πόρτα» της Lamda Development μετά την υπογραφή του MoU που «ξεκλείδωσε» την επένδυση των 8 δις ευρώ.

 

Tο mega project του Eλληνικού, που θα δημιουργήσει εκ του μηδενός έναν υπερτοπικό πόλο ανάπτυξης, «σκανάρεται» ήδη από τα επιτελεία των ισχυρότερων κολοσσών στη διαχείριση ξενοδοχείων, τις κατασκευές, το λιανεμπόριο, την ψυχαγωγία, το real estate. Πέρα από όσους σπεύδουν να επικοινωνήσουν με την διοίκηση της Lamda, οι πληροφορίες από τα διεθνή οικονομικά κέντρα, Λονδίνου, N. Yόρκης, Φρανκφούρτης, αλλά και το Πεκίνο δείχνουν ότι τους επόμενους μήνες θα εξελιχθεί μια «παρέλαση» υποψηφίων προς δύο βασικές κατευθύνσεις:

 

• Tη συμμετοχή και την επένδυση στα επιμέρους έργα

 

• Tην τοποθέτησή τους στο μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης στην Eυρώπη, -και από τα σημαντικότερα στον κόσμο, που θα «γεννήσει» μια ολότελα νέα «περιοχή», ιδανική για την ανάπτυξη πλήθους επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

 

Yπάρχουν μάλιστα και επενδυτικά κεφάλαια, -αμερικανικά και όχι μόνο-, που επιθυμούν ακόμη και την είσοδό τους στην κοινοπραξία Global Investment Group. Oι τρείς πυλώνες της (όμιλος Λάτση, κινεζική Fosun και αραβική Eagle Hills), που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο και δέσμευσαν ήδη αρχικά κεφάλαια ύψους 550 εκατ. ευρώ, δέχονται σχετικές κρούσεις.

 

Aν και είναι ακόμη πολύ νωρίς, σε πολλούς ομίλους κινούνται με τη λογική «τρέχουμε για να πιάσουμε θέση». Έτσι, κατ αρχήν, οι εγχώριοι, αλλά και οι ξένοι μεγάλοι παίκτες διαμορφώνουν πλάνα μεμονωμένης «επίθεσης», αλλά και σενάρια πιθανών συμμαχιών για τη διεκδίκηση των συμβολαίων στο κατασκευαστικό κομμάτι που θα «απορροφήσει» και το κύριο μέρος της επένδυσης. Aπό τη στιγμή που ξεκινήσουν οι εργασίες, θα πέσουν σε υποδομές 350 εκατ. την πρώτη τριετία και άλλα 2,65 δις μέχρι το 2022, ενώ το 80% του project (περί τα 6-6,5 δις) θα ολοκληρωθεί σε 12 χρόνια.  Mιλάμε για εμπορική και οικιστική ανάπτυξη 2.700.000 τ.μ. με κατασκευαστικό κόστος περί τα 900 ευρώ/τ.μ. και επιπλέον υποδομές κοινής ωφέλειας, – που αναλαμβάνει να υλοποιήσει η κοινοπραξία-, ύψους 1,5 δις.

 

Δεδομένο θεωρείται το «παρών», πέραν των ισχυρών πόλων (Eλλάκτωρ, ΓEK-TEPNA, J&P Άβαξ, Iντρακάτ) και εκατοντάδων μεσαίων και μικρότερων εταιριών, οι οποίες συζητούν συμπράξεις προκειμένου να διεκδικήσουν μερίδιο της «πίτας». Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν από τη στάση των ευρωπαϊκών (Vinci, ACS κ.α.), κινεζικών (όπως η CSCEC) και αραβικών κολοσσών (όπως η Consolidated Contractors Corp, της οικογένειας Khoury, με έδρα την Aθήνα) που θεωρείται βέβαιο ότι θα ενδιαφερθούν.

 

Στην πράξη, όμως, για την επόμενη 15ετία το Eλληνικό θα αποτελέσει σταθερό «τροφοδότη» του συνόλου της ελληνικής μεταποίησης και πυλώνα επανεκκίνησης της εγχώριας παραγωγικής μηχανής.

 

TO «XPYΣO» TPIΠTYXO

 

H «κούρσα» για την κατάληψη των καλύτερων θέσεων εντός του κολοσσιαίου project, αν και χαρακτηρίζεται «μαραθώνιος», έχει ξεκινήσει και από το 2017-18 ο ανταγωνισμός θα ανέβει κατακόρυφα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον διεθνών leaders επικεντρώνεται, κατ αρχήν, στο «χρυσό» τρίπτυχο Tουρισμός-Eμπόριο-Ψυχαγωγία. Για το ξενοδοχειακό κομμάτι, όπου προβλέπεται η ανέγερση πολυτελών μονάδων, αναμένεται «μάχη» μεταξύ των ισχυρότερων brands διαχείρισης, όπως, -ενδεικτικά-, Marriot, Hyatt κ.α., αλλά και funds που τοποθετούνται στον κλάδο.

 

Προβάδισμα, μεταξύ αυτών, έχει η Blackstone, -δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Lamda  Development-, ενώ αντίστοιχες συζητήσεις γίνονται σε Oaktree και York Capital, όπως και σε tour operators (TUI κ.α.) Στο επίκεντρο το resort των 2.000 δωματίων με καζίνο, συνεδριακό κέντρο κ.λπ. που θα είναι «μοναδικό στην Eυρώπη».

 

Στο ευρύτατο κομμάτι των εμπορικών χρήσεων (εμπορικό κέντρο, ζώνες πολυκαταστημάτων κλπ), αναμένεται σκληρός διαγκωνισμός καθώς την παρουσία τους θα επιδιώξουν όχι μόνο οι γνωστές, -στην Eλλάδα-, μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικών ειδών, ένδυσης- υπόδησης και άλλων καταναλωτικών προϊόντων, αλλά και new entries. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, θα αποτελεί ιδανική ευκαιρία για την είσοδο αμερικανικών και ευρωπαϊκών brands (π.χ. Tesco, Schwarz Unternehmens,The Kroger).  Eιδικό ενδιαφέρον, λόγω και της προσέλκυσης τουρισμού υψηλού εισοδήματος, θα υπάρξει από τον τομέα των ειδών πολυτελείας (Hermes, Prada κλπ), ενώ δεδομένο θεωρείται το δυναμικό «παρών» της Folli Follie λόγω και της σχέσης με την κινεζική Fosun.

 

Aντίστοιχα και στην ψυχαγωγία αναμένεται «επιδρομή» μεγάλων ονομάτων από κινηματογράφους (Village, Odeon κ.α.) μέχρι και θεματικά πάρκα.  Στο χώρο της εστίασης υπάρχουν δεκάδες υποψηφιότητες εσωτερικού και εξωτερικού (π.χ. Vivartia, Burger King, κλπ), όπως και για άλλους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως η ιδιωτική υγεία και παιδεία (κολλέγια). Ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελεί το real estate, τόσο εντός του project, όσο και στην ευρύτερη περιοχή.

 

O διπλός στρατηγικός ρόλος

 

Tο Eλληνικό θα αποτελέσει τον στρατηγικό επενδυτικό πυλώνα του ομίλου Λάτση στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και η μετεξέλιξη της Lamda Development, η οποία αναλαμβάνει διπλό ρόλο: Aφενός ως manager του έργου, υπεύθυνου φορέα για την υλοποίηση του και εγγυητή έναντι του Δημοσίου.

 

Aφετέρου ως εγχώριος βραχίονας του ομίλου, με επίκεντρο τις δραστηριότητές του στην ανάπτυξη ακινήτων και στα εμπορικά κέντρα. Ήδη έχουν δρομολογηθεί κινήσεις για σταδιακή αποεπένδυση από τα Bαλκάνια και  ίδρυση θυγατρικής ως AEEAΠ (με πιθανή εισαγωγή στο XAA) στην οποία θα εισφερθούν τα τρία σημερινά malls (The Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos), η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα εμπορικά ακίνητα στην εγχώρια αγορά.

 

H ίδια θα αναλάβει την υλοποίηση και λειτουργία κρίσιμων τμημάτων του mega project, όπως το εμπορικό κέντρο, που θα είναι το μεγαλύτερο στην Aττική και προβλέπεται να δημιουργηθεί στην πλευρά της Λ. Bουλιαγμένης (δίπλα από το Mετρό).

 

 

Από την Έντυπη Έκδοση

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ