Συστάσεις για την αλλαγή του παρωχημένου νομοθετικού πλαισίου που διέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα απηύθυνε σήμερα σε ειδική εκδήλωση ο Sean Ennis, επικεφαλής οικονομολόγος της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Ο.Ο.Σ.Α).
Σε ενημέρωση σχετικά με το έργο «Αποτίμηση Νόμων και Ρυθμίσεων περί του Ανταγωνισμού στην Ελληνική Οικονομία» που καταρτίζει ο Ο.Ο.Σ.Α ο Ennis ανέφερε πως ο Οργανισμός εστιάζει στην αντιμετώπιση θεσμικών στρεβλώσεων προκειμένου να αυξηθεί ο ανταγωνισμός και να τροφοδοτηθεί η παραγωγικότητα στην ελληνική οικονομία.
Ο οικονομολόγος του Ο.Ο.Σ.Α ανέφερε πως σύμφωνα με την Eurostat το 2% των πωλήσεων στην Ελλάδα γίνεται μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι στο 17% κατά μέσον όρο.
Στη βάση αυτή αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρέπει να δρομολογηθούν στο παρωχημένο ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο καταρτίστηκε για πρώτη φορά το 1994, ήτοι πριν 22 χρόνια.
Ο Ennis ανέφερε πως προέχει η αλλαγή της ελληνικής νομοθεσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο ειδικά ως προς την προστασία του καταναλωτή που αγοράζει ηλεκτρονικά αγαθά και υπηρεσίες.
Όπως τονίστηκε, πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια ποίος είναι ο καταναλωτής και ποιός είναι ο προμηθευτής, αλλά και να υπάρξει μια ξεκάθαρη διαδικασία επίλυσης των μεταξύ τους διαφόρων, όπως για παράδειγμα στο τι καλύπτει η κανονική και το τι η εμπορική εγγύηση που παρέχει ο προμηθευτής.
Όπως τόνισε, η έλλειψη ενός μοντέρνου νομοθετικού πλαισίου για το ηλεκτρονικό επιχειρείν λειτουργεί ως ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τις ίδιες τις ελληνικές επιχειρήσεις σε σχέση με το διεθνή ανταγωνισμό.
Ο ίδιος εστίασε στην ανάγκη τροποποίησης της νομοθεσίας προκειμένου να μειωθεί το κόστος του ηλεκτρονικού επιχειρείν. “Μειώνοντας το κόστος θα είναι ευκολότερο για τις μικρές επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν”, ανέφερε.
Ο Ennis ανέδειξε και την ανάγκη οι όποιες αλλαγές δρομολογηθούν στη νομοθεσία να συμπεριλάβουν και τη δυνατότητα ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των ίδιων των καταναλωτών, κάτι που είπε πως είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε άλλες χώρες , αλλά όχι στην Ελλάδα.
Το στέλεχος του Ο.Ο.Σ.Α ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχουν προς το παρόν στοιχεία για το όφελος το οποίο θα μπορούσε να προκύψει από την εφαρμογή των συγκεκριμένων συστάσεων στο ΑΕΠ και στις θέσεις απασχόλησης.
Ο ίδιος αποκάλυψε πως οι ευρύτερες συστάσεις του Ο.Ο.Σ.Α για την ελληνική οικονομία και τη λειτουργία του ανταγωνισμού θα γίνουν τον προσεχή Νοέμβριο.
Ερωτηθείς για το εάν ο Ο.Ο.Σ.Α έχει αξιολογήσει τις επικείμενες αλλαγές στο ελληνικό τηλεοπτικό τοπίο και τη λειτουργία του ανταγωνισμού στα media ανέφερε πως ο Οργανισμός δεν σχολιάζει εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες και πως παρέχει τεχνοκρατική αξιολόγηση όταν του ζητείται. “Μας ζητήθηκε να αξιολογήσουμε τον ανταγωνισμό στα ελληνικά ΜΜΕ στη βάσει του Μνημονίου του Αυγούστου 2015”, τόνισε.
Για το εάν ο Ο.Ο.Σ.Α θα κάνει μια εκ των υστέρων αξιολόγηση του νόμου για τις τηλεοπτικές άδειες ανέφερε πως δεν θα γίνει μια τέτοια αξιολόγηση.