Σε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης υποχώρησε εκ νέου ο μεταποιητικός κλάδος στην Ελλάδα, καθώς τον Ιούλιο διολίσθησε κάτω από το τεχνικό όριο των 50 μονάδων.
Συγκεκριμένα, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της Markit για τον τομέα μεταποίησης (ΡΜΙ) διαμορφώθηκε στις 48,7 μονάδες, έναντι 50,4 μονάδων τον Ιούνιο. Σημειώνεται ότι σημείο των 50 μονάδων σηματοδοτεί τη μηδενική μεταβολή του κλάδου. Επιδείνωση εμφάνισε και ο δείκτης λειτουργικών συνθηκών, καταγράφοντας πτώση για πέμπτη φορά εντός του 2016.
Η μειωμένη παραγωγή οφείλεται στην ασθενέστερη ζήτηση, καθώς το σύνολο των νέων εισερχόμενων παραγγελιών μειώθηκε για 23ο συνεχή μήνα. Επιπλέον, ο ρυθμός με τον οποίο περιορίστηκαν οι νέες εργασίες ήταν ο δεύτερος εντονότερος που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Εν τω μεταξύ, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών αυξήθηκαν, καθώς διαπιστώθηκε αυξημένη ζήτηση από τη Γαλλία, τον Λίβανο και τη Βουλγαρία κατά τη διάρκεια του μήνα.
Παρά τη συρρίκνωση της παραγωγής, οι Έλληνες κατασκευαστές συνέχισαν να αυξάνουν τον αριθμό των εργαζομένων τους. Ο ρυθμός με τον οποίο δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας ήταν ο δριμύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα εννέα ετών, παρότι παρέμεινε μέτριος σε γενικές γραμμές. Η αύξηση των επιπέδων στελέχωσης συνέβη παρά την περαιτέρω μείωση των επιπέδων αδιεκπεραίωτων εργασιών.
Τα τελευταία στοιχεία της έρευνας υπέδειξαν ακόμα μία μείωση των επιπέδων αποθεμάτων στις εγκαταστάσεις των ελληνικών εταιρειών μεταποίησης, καθώς τόσο τα αποθέματα αγορών όσο και τα αποθέματα ετοίμων προϊόντων περιορίστηκαν. Εν τω μεταξύ, η αγοραστική δραστηριότητα περιορίστηκε για τρίτο συνεχή μήνα τον Ιούλιο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτα στοιχεία, η μείωση των αγορών εισροών συνδέθηκε με την έλλειψη ρευστότητας στον τομέα.
Οι μέσοι χρόνοι παράδοσης προμηθειών που αντιμετώπισαν οι εταιρείες του μεταποιητικού τομέα στην Ελλάδα εξακολούθησαν να επιμηκύνονται κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, συνεχίζοντας την τάση η οποία παρατηρείται κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 μηνών. Μέλη του πάνελ παρέθεσαν τις συνεχιζόμενες απεργίες στα λιμάνια ως τον κύριο παράγοντα που συνέτεινε στην επιδείνωση της απόδοσης των προμηθευτών. Κατόπιν τούτου, ο ρυθμός μείωσης ήταν ο ασθενέστερος που έχει καταγραφεί από τον Δεκέμβριο του 2014.
Το κόστος εισροών εξακολούθησε να αυξάνεται στον μεταποιητικό τομέα στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Ιουλίου. Η αύξηση που καταγράφηκε ήταν η τέταρτη σε ισάριθμους μήνες, μολονότι ο ρυθμός ήταν ο βραδύτερος κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εν τω μεταξύ, οι τιμές εκροών υποχώρησαν μετά τη σταθεροποίηση που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο.