Η νέα επένδυση στο Θριάσιο Πεδίο θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας, υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών, με αφορμή την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς από την Κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου έρχεται μετά από «12 χρόνια αδράνειας, εμπλοκών και καθυστερήσεων, αλλά και δύο αποτυχημένους διαγωνισμούς, το 2006 και το 2009».
Η επιτροπή του διαγωνισμού, όπως διαβεβαιώνεται, έχει ξεκινήσει ήδη τι εργασίες της, με σκοπό την ταχύτατη διεκπεραίωση των προβλεπομένων από τη διακήρυξη διαδικασιών.
Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, επισήμανε ότι «πρόκειται για μία επένδυση, η οποία θα αναδείξει τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές. Ο σχεδιασμός και η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο αποτελεί στρατηγικό στόχο για την ανάπτυξη τόσο του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και ειδικά των σιδηροδρομικών όσο και για τη λειτουργία του ως πύλης για τη μεταφορά εμπορευμάτων στην Κεντρική Ευρώπη, αλλά και στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Υπογράμμισε, επίσης, ότι «η ανάπτυξη ενός τέτοιου τύπου οργανωμένου εμπορευματικού κέντρου θα συμβάλλει στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους μεταφορών, άρα και της μείωσης του κόστους των προϊόντων. Παράγοντας, ο οποίος θα δώσει αποφασιστική ώθηση στην ανταγωνιστικότητα και την οικονομική ανάπτυξη της χώρα μας».
Στόχος η διαφάνεια
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, πρωταρχική στόχευση της κυβέρνησης αλλά και της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, είναι η υλοποίηση της επένδυσης στο Θριάσιο Πεδίο να διέπεται από κανόνες διαφάνειας, αποτελεσματικότητας και προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.
Οι αλλαγές που προκρίθηκαν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., και περιέχονται στα τεύχη μεταβολών της προκήρυξης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης του διαγωνισμού, προβλέπουν επιπλέον οφέλη υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και σημαντικά ανταλλάγματα για το κράτος.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται:
– Καταβολή στο κράτος (ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ) άμεσου τιμήματος 10.000.000 ευρώ, με την κύρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης, για το οποίο θα έχει ήδη δοθεί αντίστοιχη εγγυητική επιστολή.
– Στα δύο πρώτα έτη θα κτιστούν 120.000 μ2 αντί 50.000μ2, όπως προέβλεπε ο αρχικός διαγωνισμός.
– Το σύνολο των κτιρίων – ήτοι κατ΄ελάχιστον 240.000 μ2 – θα κτιστούν το χρονικό διάστημα μεταξύ του 2ου έως και του 10ου έτους της παραχώρησης, και όχι στα 50 έτη, όπως επίσης προέβλεπε αρχικά ο διαγωνισμός.
Καταλήγοντας, το υπουργείο απαριθμεί τα οφέλη που προκύπτουν από την υλοποίηση της επένδυσης, με τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο:
– Προσφέρονται σημαντικά οικονομικά ανταλλάγματα στο ελληνικό δημόσιο
– Αλλάζει θετικά το επενδυτικό τοπίο και δημιουργείται ένα νέο επενδυτικό κλίμα, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας μας
– Η Ελλάδα καθίσταται παράγοντας υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας και αποκτά δεσπόζουσα θέση στη νοτιανατολική Ευρώπη, στο τομέα των μεταφορών
– Δίνεται ώθηση στις μεταφορές εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρόμου
– Δημιουργείται σημαντικός αριθμός νέων θέσεων εργασίας
– Υποστηρίζεται η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και ενισχύεται η εξωστρέφεια της Οικονομίας
– Αλλάζει θεαματικά προς το καλύτερο το τοπίο των Μεταφορών στη χώρα
– Δημιουργούνται νέες ευκαιρίες ανάπτυξης των επιχειρήσεων συνδυαστικών μεταφορών καθώς και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται υποστηρικτικά