Στο Θριάσιο κρίνεται το μέλλον των logistics

Νέα πνοή στον κλάδο αναμένεται από την είσοδο κολοσσών του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου

 

Οι πρόσφατες αποκρατικοποιήσεις σε ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Θριάσιο, προδιαγράφουν το ευοίωνο μέλλον της ανάπτυξης του κλάδου των logistics, καθώς εξασφαλίστηκε η είσοδος μεγάλων εταιρειών σε λιμένες και άλλα εμπορευματικά κέντρα.

 

Αντίστοιχη αναμένεται και η προσαρμογή της Αγοράς στην λογική των συγχρόνων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και συστημάτων μεταφοράς και διανομής προϊόντων. Ήδη η κινεζική Cosco, μετά την απόκτηση του ΟΛΠ, σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της που θα «απογειώσουν» την συγκεκριμένη Αγορά.

 

Ανάλογες κινήσεις αναμένονται από την εταιρεία ή το σχήμα που θα αποκτήσει τον ΟΛΘ, μέχρι τις αρχές του 2017, αλλά και την ETBA BIΠE- Goldair Cargo που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για τον διαγωνισμό του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Άλλωστε η είσοδος των Ιταλών της Ferrovie Dello Stato Italiane SpA θα αποτελέσει έναυσμα για ακόμη περισσότερες επενδύσεις στον τομέα των logistics, καθώς θα ενταθεί ο ανταγωνισμός των εταιρειών του κλάδου.

 

Η επίμονη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η διαρκής αύξηση ζήτησης από νέες Αγορές είναι βέβαιο ότι θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη μεγάλων διαμετακομιστικών κόμβων και θα επιτείνει την ζήτηση μεγάλων και κατάλληλων αποθηκών. Σήμερα λειτουργούν πολλά και μικρά κέντρα διαλογής και αποθήκευσης προϊόντων, ωστόσο η τάση είναι η δημιουργία μεγάλης χωρητικότητας κέντρων logistics, κομβικής σημασίας.

 

Στελέχη της εν λόγω Αγοράς τονίζουν ότι η έλευση της κινεζικής Alibaba, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, είναι πιθανόν να επιταχύνει τις σχετικές εξελίξεις.

 

Μάλιστα η Alibaba έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για προσέλκυση ελληνικών εταιρειών στην παγκόσμια πλατφόρμα τnς, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη δραστηριοποίησή τους στην κινεζική Αγορά.

 

Ουσιαστικά το μέλλον του κλάδου κρίνεται από την ανάπτυξη περίπου 300.000 τμ αποθηκευτικών χώρων στο Θριάσιο Πεδίο -δραστηριότητα που αφορά στην πρώτη φάση ανάπτυξης στην συνολική έκταση των 588 στρεμμάτων.

 

Πάντως η κινεζική Cosco κρατά κλειστά τα χαρτιά της, μετά την προσφορά που κατέθεσαν η Τράπεζα Πειραιώς με την Goldair, ενώ πολλοί κάνουν λόγο για πλήρη αδιαφορία των Κινέζων προς την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Προς το παρόν, το Υπουργείο Μεταφορών εξήγγειλε με ιδιαίτερη ικανοποίηση επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ και δημιουργία 3.000 θέσεων εργασίας.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ