Για 41 συνεχείς μήνες η ελληνική οικονομία, παρά την αύξηση του ΦΠΑ και την επιβολή του υπόλοιπου πακέτου φόρων που έφερε η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, παρέμεινε στον… αστερισμό του αποπληθωρισμού.
Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του Ιουλίου 2016, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2015 προκύπτει µείωση 1%, έναντι υποχώρησης 2,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Ο Γενικός ∆είκτης τον Ιούλιο σε σύγκριση µε τον Ιούνιο 2016, παρουσίασε υποχώρηση 1,6%, έναντι κάμψης 1,3%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Με βάση την ΕΛΣΤΑΤ o µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2015 – Ιουλίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2014 – Ιουλίου 2015 παρουσίασε πτώση 1%, έναντι κάμψης 1,9%, το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.
Την ίδια στιγμή πάντως, ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του Ιουλίου σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2015 παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι µείωσης 1,3% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014 (Πίνακες 1,2). Ο Εν∆ΤΚ τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση µε τον Ιούνιο 2016 παρουσίασε πτώση 1,2%.
Οι επιμέρους κλάδοι
Τον Ιούλιο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2015 οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται:
α) Κατά 25,1% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 2,1% στην οµάδα «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,4% στις «Μεταφορές», λόγω πτώση κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).
δ) Κατά 0,1% στην κατηγορία «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω κάμψης κυρίως των τιµών στα ξενοδοχεία. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, κυλικεία.
ε) Κατά 0,8% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων στα είδη µεταφοράς και ταξιδίου και στα λοιπά προσωπικά είδη καθώς και λόγω κάμψης των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας.
Αντίθετα ανατιμήσεις καταγράφονται:
α) Κατά 0,8% στην ομάδα «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα, ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, κρέατα γενικά και στις πατάτες.
β) Κατά 0,4% στην οµάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).
γ) Κατά 0,3% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φάρµακα.