30 Κέντρα Ενημέρωσης – Υποστήριξης Δανειοληπτών σε όλη τη χώρα αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το επόμενο διάστημα.
Τα εν λόγω κέντρα θα λειτουργήσουν με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Τα ΚΕΥΔ επιδοτούνται με κοινοτικά κονδύλια και το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, όπως αποκαλύπτει το «Εθνος», δημοσίευσε τη σχετική πρόσκληση, ώστε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους να υποβάλει τις προτάσεις για το στήσιμο του δικτύου σε 24 περιφερειακές ενότητες. Η ΕΓΔΙΧ είναι αρμόδια για τη λειτουργία αυτών των κέντρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Έθνους, τα 30 ΚΕΥΔ θα ανοίξουν τον Ιανουάριο και θα στελεχωθούν με 120 άτομα. Το κάθε κέντρο θα απασχολεί τουλάχιστον τέσσερα εξειδικευμένα στελέχη (πτυχίο Νομικής, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών κ.λπ.) και η πρόσληψή τους θα γίνει μέσω ΑΣΕΠ.
Τα 30 ΚΕΥΔ θα παρέχουν «συμβουλευτικές υπηρεσίες (οικονομικής και νομικής φύσεως) και ενημέρωση των πολιτών για θέματα διαχείρισης οφειλών εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων». Πιο συγκεκριμένα ο ρόλος τους είναι να:
– Ενημερώνουν τους δανειολήπτες ως προς τα δικαιώματά τους σε σχέση με τις οφειλές τους προς τα χρηματιπιστωτικά ιδρύματα, εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων.
– Παρέχουν στους δανειολήπτες συμβουλές διαχείρισης των δανειακών τους υποχρεώσεων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ατομικές συνθήκες – ιδιότητες (ζητήματα υγείας, ανεργίας, κ.ά.).
– Μεσολαβούν, κατόπιν αιτήσεων των δανειοληπτών, και να συνδιαλέγονται με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία ρύθμισης διακανονισμού της πληρωμής των οφειλών των αιτούντων από εξυπηρετούμενα ή μη ιδιωτικά δάνεια.
– Παρακολουθούν και παρεμβαίνουν, κατόπιν αιτήσεως των δανειοληπτών, για λογαριασμό τους ώστε να προσαρμόζουν ή να τροποποιούν τις συμφωνίες σε περίπτωση νέων δεδομένων για τον δανειολήπτη που ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό της αποπληρωμής.
– Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους δανειολήπτες στην κατάρτιση οικογενειακών και ατομικών προϋπολογισμών που βοηθούν στην τήρηση των συμφωνηθέντων με τις τράπεζες ρυθμίσεων – διακανονισμών πληρωμής και οφειλών τους.
– Παρέχουν εξειδικευμένη συμβουλευτική στους οφειλέτες που υπάγονται στον Κώδικα Δεοντολογίας για την Εξωδικαστική Επίλυση Διαφοράς.
– Ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης που στοχεύουν στην καλλιέργεια συνετής καταναλωτικής συμπεριφοράς και κουλτούρας συνεργασίας.
– Πληροφόρησης που στοχεύει στην έγκαιρη παρέμβαση για άτομα ευάλωτα στην υπερχρέωση λόγω οικονομικών παραγόντων όσο και για άτομα που αντιμετωπίζουν ξαφνικές δυσχέρειες.
– Εκπαίδευσης και στοχευμένης επιμόρφωσης που στοχεύουν στη γενική και ειδική πρόληψη αντίστοιχα.
– Υποστήριξης που αφορά και την παροχή συμβουλών για τη διαχείριση χρεών στο πλαίσιο αιτήματος του ενδιαφερομένου.