Ποια σενάρια επεξεργάζεται το ΥΠΟΙΚ
Συνεχίζεται το ράβε-ξήλωνε στα τέλη κυκλοφορίας, με το υπουργείο Οικονομικών, να επεξεργάζεται σειρά αλλαγών για το 2017, προκειμένου να αυξήσει την εισπραξιμότητα, και να ενισχύσει τα έσοδα του κράτους, ξεπερνώντας τον στόχο του προϋπολογισμού που διαμορφώνεται στο 1,088 δισ. ευρώ.
Οι πληροφορίες θέλουν ένα από τους βασικούς στόχους που έχει τεθεί να είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας που έχουν τεθεί σε ακινησία, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους και στο ΥΠΟΙΚ να εισπράξει χρήματα από ΙΧ που έως σήμερα μένουν ακινητοποιημένα.
Ειδικότερα, στα σενάρια που φέρεται ότι επεξεργάζεται το ΥΠΟΙΚ, περιλαμβάνεται η μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας αν των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, όπως και η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
Ακόμη, δεδομένου ότι εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, ενδέχεται να πληρώσουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
Αύξηση των τελών κυκλοφορίας εξετάζεται και για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά). Έτερο σενάριο θέλει τα τέλη να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση αυτή, οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.