Ξανθάκος: Η Ελλάδα έχει καλό brand name στις ΗΠΑ

«Η Ελλάδα έχει καλό brand name στις ΗΠΑ και διαθέτει προϊόντα με τα οποία μπορεί να κατακτήσει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι στην απαιτητική αγορά των ΗΠΑ» τόνισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ηλίας Ξανθάκος, σε εκδήλωση του ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

 

Ο ίδιος συνέχισε: «Οι ελληνικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ σήμερα κατέχουν ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, άρα υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης» και συμπλήρωσε τα εξής: «Αναγνωρίζοντας τη σημασία των εξαγωγών, στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης έχουμε διαμορφώσει ένα σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη των εξαγωγών, το οποίο ήδη υλοποιείται και περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις για: την ενίσχυση της πληροφόρησης και της γνώσης μέσω της δημιουργίας πληροφοριακού συστήματος και διαδικτυακής πύλης εξωστρέφειας, την ενδυνάμωση των δομών και λειτουργιών της οικονομικής διπλωματίας και τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού συστήματος διοίκησης για την ανάπτυξη συνεργειών προώθησης της εξωστρέφειας».

 

Το τμήμα Trade USA του ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Βορείου Ελλάδος, διοργάνωσε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, το πρώτο Export USA Forum 2016 για την ενημέρωση και οργάνωση των ελληνικών επιχειρήσεων με στόχο την επιτυχημένη διείσδυσή τους στην αμερικανική αγορά.

 

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Σίμος Αναστασόπουλος, δήλωσε: «Σήμερα μέσα από τις πολλαπλές συνεργασίες και τις οργανωμένες υπηρεσίες του, το επιμελητήριο αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου των ελληνικών επιχειρήσεων στην αμερικανική αγορά». Για την υλοποίηση των στόχων αυτών, διαθέτει την επιτροπή εξαγωγικού εμπορίου και ένα εσωτερικό οργανισμό παροχής ενημέρωσης και διευκόλυνσης των επιχειρήσεων (Trade USA)που επιθυμούν να ενημερωθούν για την αγορά των ΗΠΑ.

 

Συγκεκριμένα ο ίδιος δήλωσε: «Ο μηχανισμός αυτός θα μπορεί να διεξάγει συγκεκριμένες μελέτες για προϊόντα και τοπικές αγορές στις ΗΠΑ, καθώς και να προωθεί αποτελεσματικά τις ελληνικές εταιρίες μέσω στοχευμένων επιχειρηματικών αποστολών και συμμετοχών σε ειδικές εκθέσεις, αλλά και να παρέχει υψηλό επίπεδο εξατομικευμένων υπηρεσιών προς τους επίδοξους εξαγωγείς».

 

Τα Ελληνικά προϊόντα στην Αμερική

 

Η πρακτική προσέγγιση του φόρουμ ξεκίνησε με τον Δημήτρη Καραβασίλη, της DK Consultants, ο οποίος κατέστησε σαφές ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, με έμφαση από το 2011, έχουν αυξήσει την εξαγωγική τους δραστηριότητα προς τις ΗΠΑ. Τόνισε ιδιαίτερα ότι τα ελληνικά προϊόντα που εξάγονται προς τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο σίδηρος/ατσάλι, δομικά υλικά υλικά, κυρίως τσιμέντο, μεταλλικά εξαρτήματα, ηλεκτρικές συσκευές και εξαρτήματα, καθώς και λαχανικά και φρούτα. Ανέδειξε τους ανερχόμενους τομείς της αμερικανικής αγοράς, όπως τα δομικά υλικά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φαρμακευτικά είδη, ηλεκτρονικό εμπόριο και την ποικιλία διατροφικών τάσεων, λόγω της πολύ-πολιτισμικότητας.

 

Στη συνέχεια πραγματοποίησε μία περίληψη των θεμάτων που θα αναλυθούν περαιτέρω μαζί με τους υπόλοιπους ομιλητές, αναφορικά με τους κλάδους τροφίμων-ποτών και δομικών υλικών- κατασκευών. Συγκεκριμένα, στον κλάδο των δομικών υλικών ανέφερε πως η συνολική αξία της βιομηχανίας ανέρχεται 1.09 δισ. δολάρια για το 2016 με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5.2%.

 

Ταυτόχρονα, στη βιομηχανία τροφίμων- ποτών, παρόλο που το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνει ο τομέας του γρήγορου φαγητού, υπάρχει μια έντονα διαφαινόμενη τάση για ανεύρεση πιο υγιεινών λύσεων. Η αγορά των εστιατορίων fast casual κατά το διάστημα 1999-2014, επεκτάθηκε κατά 550%.

 

Για το 2014, εκτιμάται ότι οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα από 21 δισ. δολάρια σε εστιατόρια fast casual. O μέσος Αμερικανός πολίτης δαπανά το 6,4% του εισοδήματός του, ήτοι 2.392 δολάρια για φαγητό εκτός σπιτιού. Οι συνήθεις επιλογές είναι αλυσίδες ανεξάρτητων εστιατορίων ή εστιατορίων πλήρους εξυπηρέτησης (Full Service Restaurants/FSRs), αλυσίδες εστιατορίων περιορισμένης εξυπηρέτησης (Limited Service Restaurants/LSRs), εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης (Quick service restaurants/QSRs) τα επονομαζόμενα και fast-food, καθώς και εστιατόρια fast-casual. Οι διατροφικές συνήθειες τείνουν στην κατανάλωση προϊόντων χωρίς γλουτένη, πλούσια σε ασβέστιο και άλλα παρόμοια προϊόντα. Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων, αφορούν κυρίως, ελιές, ροδάκινα, ελαιόλαδο, τυριά, λαβράκι, κρασιά, κατεψυγμένα φρούτα και πιπεριές συσκευασμένες/διατηρημένες.

 

Διείσδυση στην Αμερικανική Αγορά Τροφίμων

 

Έπειτα, το πάνελ «Διείσδυση στην Αμερικανική Αγορά Τροφίμων» ανέλυσε ένα θεωρητικό case study μιας εταιρίας παραγωγής λουκάνικων σχετικά με ποια στρατηγική θα πρέπει να ακολουθήσει για να “ανοίξει” την αγορά. Αναλυτικότερα, η κ. Τρις Ποάνκα, μέλος ΔΣ της Specialty Food Association, ο Άρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της GAEA Products και ο Δημήτρης Καφχίτσας, πρόεδρος της PanGregorian Association, ανέφεραν τη σημασία της διαφοροποίησης του προϊόντος όσο αφορά τον ανταγωνισμό. Η σωστή έρευνα αγοράς, συμπεριλαμβανομένου των τάσεών της, η εύρεση του αγοραστικού κοινού, η κατανόηση του νομοθετικού περιβάλλοντος και η χάραξη της σωστής στρατηγικής, είναι από τα βασικά στοιχεία της σωστής προετοιμασίας της επιχείρησης.

 

Ακόμη, όπως είπαν, η σωστή οργάνωση και σχεδιασμός θα αποφέρει τον κατάλληλο συνεργάτη στις ΗΠΑ, όπου είναι το κλειδί της επιτυχίας.

 

Ο αντιπρόεδρος REGISTAR Corp, Ντέϊβιντ Λενάρζ, ανέλυσε τους νέους κανονισμούς του US FDA και πως η Registrar Corp με τη συνεργασία της με το τμήμα TradeUSA του επιμελητηρίου θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν και να καθοδηγούν τις επιχειρήσεις προσδίδοντας ένα μανδύα προστασίας.

 

Ο πρόεδρος Jekmar Associates, Λούης Κάτσος, παρουσίασε τις προοπτικές της βιομηχανίας δομικών υλικών και κατασκευών της Νέας Υόρκης, ανέφερε πως ανεξαρτήτως οικονομικής κρίσης, η αγορά της Νέας Υόρκης είναι φερέγγυα και ανοιχτή σε νέες συνεργασίες. Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη αγορά θα πρέπει να κατανοήσουν τη σοβαρότητα και τα ποιοτικά πρότυπα για να είναι ανταγωνιστικοί. Η εταιρίες Prisma Glass και ΕΤΕΜ παρουσίασαν την εμπειρία τους από την αγορά, η οποία ξεκίνησε από την επιχειρηματική αποστολή που διοργάνωσε το TradeUSA το 2015, και κατέληξε σε επιτυχημένες συνεργασίες για τις εταιρίες.

 

Όπως αναφέρθηκε, όλων των ειδών οι επιχειρήσεις θα ήταν σωστό να έχουν φερέγγυες συνεργασίες με εταιρίες όπως η Atradius Credit Insurance, Eurobank, GS1 Association Ελλάδας και ΖΙΑ Insurance, καθώς έτσι θωρακίζονται και αποκτούν διαπραγματευτική δύναμη για το κλείσιμο εμπορικών συμφωνιών. Αυτό συμβαίνει διότι η σωστή προετοιμασία δεν αφορά μόνο την παραγωγή του προϊόντος, αλλά και το καθορισμό του τρόπου σωστής παράδοσής του στον Αμερικανό συνεργάτη. Καλύπτοντας όλες τις πιθανές επιπλοκές ή όποιο άλλο ενδεχόμενο, προσδίδει ασφάλεια και ευκολύνει τις εμπορικές συναλλαγές.

 

Ανάγκη καλλιέργειας πνεύματος συνεργατισμού και συνεργειών μεταξύ των εταιρειών που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στην τεράστια αλλά και συνάμα πολύ ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ, ήταν το κεντρικό στοιχείο της συζήτησης στο πλαίσιο της ενότητας “Greek Branding”. Η κ. Αλεξάνδρα Χαζάπη-Πίττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Αττικής Μελισσοκομικής Εταιρείας Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ, εξήγησε πώς τα προϊόντα της εταιρείας τους, που δραστηριοποιείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 στην αγορά των ΗΠΑ και όχι μόνον, διατηρούν τη θέση τους στα ράφια.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Βελισσάριος Δότσης, τόνισε ότι οι προσπάθειες επικεντρώνονται στο να υπερκεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται χωρίς συνεκτική στρατηγική και από την έλλειψη ενός ισχυρού ελληνικού brand name, παρότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις.

 

Ο Απόστολος Ντιγκμπασσάνης του υπουργείου Εξωτερικών, μετέφερε τις εμπειρία του από την εξαετή υπηρεσία του ως εμπορικού εκπροσώπου στη Νέα Υόρκη και τόνισε ότι η κατανόηση ων αναγκών της αγοράς που θέλει μια επιχείρηση να δραστηριοποιηθεί, καθώς και η ανάπτυξη ενός προφίλ φερεγγυότητας, είναι βασικές παράμετροι που πρέπει να λαμβάνουμε πηγαίνοντας στις αγορές του εξωτερικού.

 

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ανέδειξε τα πλεονεκτήματα της δημιουργίας clusters και σημείωσε ότι ο ρόλος των συνεργατικών σχημάτων ενισχύεται από την αύξηση της παγκοσμιοποίησης των αγορών και της τάσης της εισροής των πόρων σε πιο ελκυστικές περιοχές και ανέφερε ότι αυτά τα σχήματα έχουν ήδη αποτελέσει πετυχημένες λύσεις για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματότητας και της εξωστρέφειας σε πολλές χώρες της ΕΕ.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ