Κατόπιν διαβούλευσης με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών
Νέο πλαίσιο λειτουργίας για τις εισπρακτικές εταιρείες προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης.
«Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις εισπρακτικές εταιρείες, δεν σχετίζεται με το πλαίσιο διαχείρισης των κόκκινων δανείων. Εκτός αν κάποιοι νομίζουν ότι το πνεύμα της νομοθέτησης πλαισίου για την ανάκτηση οφειλών από μη εξυπηρετούμενα δάνεια ταυτίζεται με ψυχολογικές πιέσεις, εκβιασμούς και απειλές, πρακτικές που έχουν εφαρμόσει οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και για τις οποίες έχουμε δεκάδες καταγγελίες στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή», δήλωσε ο κ. Παπαδεράκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, απαντώντας σε δημοσίευμα που θέλει τον ίδιο και το υπουργείο Οικονομίας, να ετοιμάζει περαιτέρω περιορισμούς για τις εισπρακτικές εταιρίες, «οι οποίοι έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την δέσμευση και της ίδιας της κυβέρνησης για ταχεία μείωση των “κόκκινων” δανείων και πάταξη του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών».
Ως βασικό στοιχείο που «σαμποτάρει» τους ανωτέρω στόχους αναφέρει το δημοσίευμα την αύξηση του χρόνου νέας κλήσης προς τους οφειλέτες δανειολήπτες στις 7 ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, η εισπρακτική εταιρεία, από τη στιγμή που θα κάνει την πρώτη επικοινωνία και την ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη, μπορεί να τον ξανακαλέσει μόνο μετά από δύο μέρες.
Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά από δεκάδες καταγγελίες που δέχθηκε η αρμόδια υπηρεσία για τους τρόπους άσκησης πίεσης στους δανειολήπτες από τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, το υπουργείο σχεδιάζει την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, εφόσον όμως προηγηθεί διαβούλευση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, και με κάθε φορέα που σχετίζεται με τη διαδικασία.
Η πρόταση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου που εξέτασε τις καταγγελίες και τις διαμαρτυρίες των δανειοληπτών, όπως αναφέρθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ), ήταν να επιτρέπεται στις εισπρακτικές εταιρείες να ενημερώνουν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές κάθε επτά ημέρες και όχι κάθε δεύτερη ημέρα, όπως ισχύει σήμερα. «Ωστόσο η πρόταση αυτή, όπως και κάθε άλλη πρόταση, θα συζητηθεί στο πλαίσιο του διαλόγου» υπογραμμίζει ο κ. Παπαδεράκης.