Στο 1,2% διαμορφώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2017, έναντι αποπληθωρισμού 0,7% τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή εμφάνισε θετικό πρόσημο μετά από 45 μήνες συνεχούς μείωσης και μηδενική μεταβολή τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ώθηση στον πληθωρισμό έδωσε κυρίως η άνοδος των τιμών στα είδη διατροφής, στα αλκοολούχα ποτά, στη στέγαση, στις μεταφορές, στις επικοινωνίες και στην εστίαση.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε 1,2% τον Ιανουάριο εφέτος από μηδενική μεταβολή τον Δεκέμβριο 2016 και έναντι μείωσης 0,7%, που σημειώθηκε τον Ιανουάριο 2016.
Η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
– Κατά 1,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και στον καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά και στα αποξηραμένα φρούτα και στους ξηρούς καρπούς.
– Κατά 2,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.
– Κατά 3,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
– Κατά 4,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.
– Κατά 2,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
– Κατά 1,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
– Κατά 3,1% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
– Κατά 2,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρίσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.
– Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις παραϊατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
– Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότατες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
– Κατά 0,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Κατά 1,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.