«Κρίσιμη η αφομοίωση των μεταρρυθμίσεων από την κρατική μηχανή και τις παραγωγικές τάξεις»
Ρυθμίσεις για το προπαρασκευαστικό στάδιο των επενδύσεων, προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια και ξεκάθαροι κανόνες για όλους του ενδιαφερομένους επενδυτές -κάτι που σαφώς θα λειτουργήσει υπέρ της τόνωσης της προσέλκυσης νέων επενδυτικών κεφαλαίων- περιλαμβάνει το σχετικό σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ που βαίνει προς δημόσια διαβούλευση.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας στο Euro2day, το νομοσχέδιο επίσης προβλέπει οικονομικά κίνητρα, τα οποία ωστόσο θα περάσουν από την κρίση των θεσμών, διατάξεις για την αναδιοργάνωση του Enterprise Greece αλλά και βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο για τα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ειδικότερα, για τα έργα ΣΔΙΤ, ο υφυπουργός αναφέρει πως πρόκειται για πολύτιμο εργαλείο που δημιουργεί μόχλευση επενδεδυμένων κεφαλαίων, εξασφαλίζοντας σταθερό προϋπολογισμό, χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, συντήρηση του έργου αλλά και διαφάνεια.
Κατά τον ίδιο, μπορούν να δεσμευτούν «έως και το 20% των πόρων του ΠΔΕ για έργα ΣΔΙΤ», ενώ εκτιμά ότι μέσα στο 2017 θα απεμπλακούν αρκετές σχετικές επενδύσεις αλλά θα προστεθούν και νέα έργα.
Επανερχόμενος στο ζήτημα των μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων, μιλώντας στο Euro2day, υπενθυμίζει ότι ο Αστέρας, το Ελληνικό ή τα περιφερειακά αεροδρόμια εισήλθαν στη φάση ολοκλήρωσης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτηρίζει ως «υπερβολικές» τις αιτιάσεις για καθυστερήσεις.
Υπογραμμίζει ότι η προηγούμενη πρακτική προώθησης των έργων, με την αντίληψη ότι στην πορεία «τα όποια προβλήματα θα λυθούν με πολιτικές αποφάσεις», είναι λανθασμένη και έχει κοστίσει. Σ’ αυτό το πλαίσιο υποστηρίζει ότι η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θα βοηθήσει ουσιαστικά, επιτρέποντας στους υποψήφιους επενδυτές να αξιολογήσουν εξ αρχής τα δεδομένα. Θεωρεί επίσης ότι τα προβλήματα στο Ελληνικό «είναι θέμα χρόνου να λυθούν».
Σχολιάζοντας το θέμα των αρχαιολογικών, σημειώνει ότι «ούτε όλο το Ελληνικό μπορεί να κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος, ούτε εκεί που προφανώς υπάρχουν αρχαία να πούμε ότι αδιαφορούμε».
Ο κ. Πιτσιόρλας τονίζει την ανάγκη προώθησης μεταρρυθμίσεων και αναφέρει ότι απαιτείται χρόνος για την αφομοίωση ουσιαστικών αλλαγών που έχουν προωθηθεί. Τονίζει μάλιστα χαρακτηριστικά πως «υπάρχουν πράγματα που έχουν ψηφιστεί και δεν τα ξέρει κανείς». Αναγνωρίζει επίσης ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ κράτους και παραγωγικών δυνάμεων, την οποία χαρακτηρίζει προβληματική, προκρίνοντας την επαφή με όλους του εμπλεκόμενους φορείς για την προώθηση σημαντικών ζητημάτων όπως π.χ. οι εξαγωγές.
Σχετικά με τα ελληνικά ναυπηγεία, ο υφυπουργός υπογραμμίζει ότι επιχειρείται η άρση «της ταφόπλακας που τα βαραίνει», αναλαμβάνοντας κατ’ αρχάς πρωτοβουλία για τη διευθέτηση του προστίμου που έχει επιβληθεί στο ελληνικό δημόσιο από την Ε.Ε. Ανεξαρτήτως ωστόσο της νομικής και κοινοτικής εμπλοκής, τοποθετεί στο επίκεντρο των πολιτικών της κυβέρνησης την ενίσχυση ολόκληρου του κλάδου που σχετίζεται με τη ναυτιλία και τις μεταφορές, υπογραμμίζοντας πως «είναι αδιανόητο να μην έχουμε ναυπηγοεπισκευαστική βάση, τη στιγμή που διαθέτουμε έναν ισχυρό στόλο».