«Ενιαίο Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων», γνωστό και ως «Σπατόσημο» υιοθετεί η κυβέρνηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, αναπροσαρμόζοντας το κόστος στα 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες, με ισχύ έως την 1η Νοεμβρίου 2024.
Το ενιαίο τέλος θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ μετά την παρέλευση της επίμαχης ημερομηνίας και θα τεθεί σε εφαρμογή αμέσως μετά την παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Μέχρι σήμερα, το ΤΕΑΑ επιβαλλόταν για όλους τους επιβάτες άνω των 5 ετών, το οποίο καθοριζόταν ανάλογα με τον τελικό προορισμό σε 12 ευρώ για χώρες εντός Σένγκεν και σε 22 ευρώ εκτός των χωρών αυτών. Με τροπολογία σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών που κατέθεσαν ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, το τέλος θα εφαρμόζεται στο εξής σε επιβάτες από 2 ετών και άνω.
Το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων είναι σε εκκρεμότητα από την 1η Νοεμβρίου του 2014 που είχε εκπνεύσει η ισχύς του. Ωστόσο, η αναπροσαρμογή του, συνδέθηκε με ολοκλήρωση της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων για αυτό και χρειάστηκε να μεσολαβήσει μεγάλο διάστημα για να επιλυθεί.
Απαλλαγή από το ΤΕΑΑ με βάση την τροπολογία παίρνουν οι επιβάτες υδατοδρομίων, διαμετακόμισης (ίδιος αριθμός πτήσης αφιχθέντος και αναχωρούντος αεροσκάφους), οι transfer επιβάτες που συνεχίζουν το ταξίδι τους με την ίδια ή διαφορετική αεροπορική εταιρεία εντός 24 ωρών παρότι υπήρχαν σκέψεις να τους επιβληθεί σπατόσημο.
Επιπλέον, το πλεονέκτημα της ατέλειας θα έχουν επιβάτες κρατικών πτήσεων που μεταφέρουν προσωπικότητες, οι επιβάτες που φτάνουν στα αεροδρόμια λόγω έκτακτων αναγκών (καιρικών συνθηκών, βλάβης κ.α) αλλά και οι επιβάτες που επιβιβάζονται σε πτήσεις επίσημων αθλητικών γεγονότων.
Για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος τα εισπραττόμενα τέλη κατατίθενται στο λογαριασμό του «Ταμείου Ανάπτυξης Αερολιμένων Σπάτων» και διατίθενται κατά 75% σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση κύρωσης του νόμου για το νέο αεροδρόμιο του 1995. Το υπόλοιπο 25% πηγαίνει υπέρ της ΥΠΑ.
Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυχγρονισμού Αερολιμένα» που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια το 50% χρηματοδοτεί λειτουργικές ανάγκες και έργα εξοπλισμού και υποδομών και το άλλο 50% εισπράττεται υπέρ της ΥΠΑ.