Στις αρχές του 2020 προβλέπεται να είναι έτοιμος ο ελληνοβουλγαρικός διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου (IGB), ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος μιλώντας σήμερα στο συνέδριο για τις προκλήσεις και τις επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα της ενέργειας, που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Στα διεθνή πρότζεκτς της ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται επίσης ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου «που θα μεταφέρει αέριο από τη Ρωσία, την Κασπία, το Ιράν ή το Ιράκ προς την Ευρώπη, με πλήρη σεβασμό της ευρωπαϊκής νομοθεσίας» όπως είπε ο κ. Κιτσάκος καθώς και ο αγωγός East Med που σχεδιάζεται να μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μέσω Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας προς την Ιταλία. Χαρακτήρισε το έργο τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό και τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε γέφυρα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί επιπλέον 100 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το 2030.
Στην ελληνική αγορά στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου με τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο αέριο, τροφοδοσία της Κρήτης και μεγάλων νησιών σύμφωνα με σχετικό μνημόνιο που έχει υπογραφεί με τη ΔΕΗ, καθώς και 16 πόλεων ως το 2021.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Καμπούρης παρουσίασε τα σχέδια για διασύνδεση των Κυκλάδων (η πρώτη φάση αναμένεται να είναι έτοιμη εφέτος και η επόμενη το 2019) και της Κρήτης η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις: η «μικρή» διασύνδεση Πελοποννήσου – Χανίων θα λειτουργήσει το 2020 και η «μεγάλη» (Αττικής – Ηρακλείου) το 2023, σύμφωνα τουλάχιστον με τον προγραμματισμό του Διαχειριστή που βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τη ΡΑΕ.