Ολοκληρώθηκε το deal – Έπεσαν οι υπογραφές
Ολοκληρώθηκε και επίσημα η πώληση και μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηνFerrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Η υπογραφή της συμφωνίας έγινε στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των εργασιών του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group Renato Mazzoncini.
Σε ανακοίνωσή του, το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι ολοκληρώνει μία διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και η οποία ανοίγει μία νέα σελίδα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ.
Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναλαμβάνει να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Τσίπρας: Απαρχή ιταλικών επενδύσεων η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ως απαρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato.
Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει απασχολήσει τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια, «όχι μόνο ως μια διαδικασία αποκρατικοποίησης, αλλά ως διαδικασία που έπρεπε να προχωρήσει, προκειμένου το ελληνικό δημόσιο να αποφύγει μια ζημιά πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από ποινές, πρόστιμα που είχε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα, πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ».
Κατόπιν αυτών, ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι η σημασία της επένδυσης έγκειται στο γεγονός ότι η χώρα γλίτωσε από ένα μεγάλο οικονομικό βάρος (που, όπως τόνισε, προφανώς και δεν ανήκε στη διαχείριση της σημερινής κυβέρνησης), στο τίμημα αυτό καθεαυτό, αλλά ακόμα περισσότερο στο μέγεθος των επενδύσεων που θα κάνει στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ύψους 500 εκατ. ευρώ.
«Σε μια εποχή», συνέχισε, «που έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ένα δίκτυο εξυπηρέτησης των επιβατών που θα είναι αξιόπιστο και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, και δεύτερον σε μια εποχή που όσο ποτέ άλλοτε η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις. Γιατί οι επενδύσεις φέρνουν θέσεις εργασίας και βασικός μας στόχος -ό, τι πιο προοδευτικό μπορεί να πει κανείς σε μια χώρα που εξέρχεται από μια τόσο τρομερή κρίση-, είναι η στρατηγική για τη δημιουργία θέσεων εργασίας».
«Η εργασία και το δικαίωμα στην ανάκτηση της εργασίας είναι ό,τι πιο προοδευτικό μπορεί να υπάρξει αυτή την ώρα, μαζί βεβαίως με την προσπάθεια μας να επουλώσουμε τις κοινωνικές πληγές και να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης», τόνισε ο πρωθυπουργός.