Νέα σειρά παρεμβάσεων στην αγορά

Αποφάσεις που στοχεύουν στην ουσιαστική απλοποίηση της νομοθεσίας, τη μείωση των διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις, την πραγματική ενίσχυση του ανταγωνισμού και κατ’ επέκταση την προστασία του εισοδήματος των καταναλωτών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

 

Συγκεκριμένα ανοίγει πλήρως η αγορά οπωροκηπευτικών και παιδικών τροφών πρώτης βρεφικής ηλικίας, με την κατάργηση όλων των περιθωρίων κέρδους, που ισχύουν μέχρι σήμερα για τα συγκεκριμένα είδη, θεσπίζεται και εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα ιχνηλασιμότητας για τα νωπά οπωροκηπευτικά, ώστε να υπάρχει πραγματικός έλεγχος για όλα τα προϊόντα, από το χωράφι μέχρι το ράφι, απλοποιείται η διαδικασία υποβολής τιμοκαταλόγων χονδρικής και μειώνονται τα σχετικά πρόστιμα, ενώ απλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ.

 

Οι παιδικές τροφές πρώτης βρεφικής ηλικίας θα μπορούν να πωλούνται οπουδήποτε, ενώ μέχρι σήμερα πωλούνται μόνο από φαρμακεία και ο υπουργός εκτιμά ότι η τιμή θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 20%. Η απελευθέρωση ξεκινάει από τις 2 Ιουλίου 2011.

 

Εφαρμόζεται νέο σύστημα ιχνηλασιμότητας στα οπωροκηπευτικά, διασυνδέονται τα μητρώα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με αυτά του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και εισάγεται η καινοτομία του κωδικού παρτίδας σε όλους ανεξαιρέτως τους κρίκους της αλυσίδας και υποχρεωτικά σε κάθε τιμολόγιο ή παραστατικό συναλλαγής, κατά συνέπεια δε, παρακολουθείται αποτελεσματικά η πορεία ενός προϊόντος από το χωράφι μέχρι το ράφι των σούπερ μάρκετ αλλά και των λαϊκών αγορών.

 

Το σύστημα εστιάζει σε 12 κατηγορίες προϊόντων (μήλα, εσπεριδοειδή, ακτινίδια, μαρούλια, ροδάκινα-νεκταρίνια, αχλάδια, φράουλες, πιπεριές, σταφύλια, ντομάτες, πατάτες και κρεμμύδια) τα οποία και συνθέτουν το βασικό καλάθι ενός νοικοκυριού.

 

Σε ό,τι αφορά στους τιμοκαταλόγους χονδρικής (Άρθρο 9, Κεφ. 1, Α.Δ. 9/2007) όπως σημείωσε ο υπουργός η νέα διάταξη ορίζει ότι οι επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης με κύκλο εργασιών άνω των 10 εκατ. ευρώ (μέχρι σήμερα το όριο ήταν 5 εκατ. ευρώ) δεν υποχρεούνται στην υποβολή τιμοκαταλόγων και τήρησης κοστολογικών στοιχείων.

 

Ακόμη μειώνονται τα πρόστιμα που επιβάλλονταν μέχρι σήμερα στις επιχειρήσεις για καθυστερημένη ή ελλιπή υποβολή κοστολογικών στοιχείων και οδηγούσαν σε πρόστιμα ύψους έως και 1,5 εκατ. ευρώ. Καταργείται η ανά κωδικό επιβολή προστίμων, που οδηγούσε σε υπέρογκες χρηματικές κυρώσεις και εφαρμόζονται πιο λογικά διοικητικά πρόστιμα που συνδέονται με τις ημέρες καθυστέρησης συμμόρφωσης στο νόμο.

 

Τελικά, ο αριθμός των εταιριών που υποχρεούνται να υποβάλουν κοστολογικά στοιχεία από 275 σήμερα γίνονται 153, ενώ προτίθενται στις υπόχρεες εταιρίες τα διαγνωστικά κέντρα, ώστε να υπάρχει έλεγχος των τιμών στις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, μια και είναι μια κατηγορία υπηρεσιών ιδιαίτερα ευαίσθητη για το ελληνικό νοικοκυριό.

 

Τέλος, ρυθμίζονται οι προωθητικές ενέργειες, οι λεγόμενες προσφορές, στα σούπερ μάρκετ. Η ισχύουσα Α.Δ. είναι ανεφάρμοστη λόγω των παράλογων περιορισμών που θέτει. Με τη νέα ρύθμιση, επιτρέπεται κάθε μορφή προωθητικής ενέργειας με την προϋπόθεση α) ότι η τιμή μονάδος του υπό προώθηση προϊόντος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την τιμή μονάδος του προϊόντος πριν την προώθηση. Για την διασφάλιση επιτρέπονται προωθητικές ενέργειες μόνο σε προϊόντα που δεν έχουν αυξήσει την τιμή τους το προηγούμενο διάστημα (έναν ή δύο μήνες) και β) ότι αναγράφεται υποχρεωτικά στην πινακίδα η τιμή ανά μονάδα μέτρησης (π.χ. κιλό) πριν και μετά την προωθητική ενέργεια.

 

αγορά οπωροκηπευτικών
- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ