Τη γεωστρατηγική σημασία των συνδέσεων μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, οι οποίες θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στις επιχειρήσεις των δύο χωρών καλύτερη πρόσβαση στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας, της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και της κεντρικής Ευρώπης, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), δρ Κυριάκος Λουφάκης.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για επενδύσεις και ανάπτυξη από μεταφορικές εταιρείες, σε σχέση με εκείνο του Πειραιά, καθώς βρίσκεται 500 χλμ εγγύτερα στη βαλκανική χερσόνησο, που αποτελεί τη φυσική ενδοχώρα του.
Ωστόσο, επισήμανε, σημαντικά παραμένουν τα προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο χωρών, λόγω έλλειψης χωρητικότητας και συχνότητας ταξιδιών των αμαξοστοιχιών, αλλά και υψηλού κόστους μεταφοράς.
Στις παραπάνω δηλώσεις προέβη ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ κατά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MοU) στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ του ΣΕΒΕ και του βουλγαρικού φορέα FBTI ? Forum for Balkan Transport & Logistics. Από πλευράς του FBTI το μνημόνιο υπέγραψε ο πρόεδρός του, Πέταρ Μουταφτσίεφ (Petar Mutafchiev).
Από την πλευρά του, ο κ. Μουταφτσίεφ υπογράμμισε την ανάγκη υπογραφής νέας διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, καθώς η υπάρχουσα ισχύει από το 1964. Εκπρόσωποι της βουλγαρικής πλευράς ανέφεραν ακόμη ότι για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής μεταφοράς μεταξύ των δύο χωρών απαιτούνται παρεμβάσεις πρωτίστως σε κανονιστικό επίπεδο, αλλά και στις υποδομές, για τις οποίες εκτιμάται ότι απαιτούνται -μόνο στο ελληνικό τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής- επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ, όπως επισημαίνεται και σε σημερινή ανακοίνωση του ΣΕΒΕ.
Σκοπός του ΜοU, που ενισχύει τη διεθνή δικτύωση του ΣΕΒΕ, είναι η συνεργασία των δύο φορέων στη δημιουργία ενός δικτύου μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα Βαλκάνια και των μεταφορικών εταιριών, χρησιμοποιώντας ειδικά και γενικά συστήματα υποδομών και ανταλλάσσοντας πληροφορίες, τεχνολογία και καλές πρακτικές στον τομέα της μεταφοράς που σχετίζεται άμεσα και επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών.