Στην πρακτική του Black Friday, που εφαρμόστηκε για δεύτερη χρονιά φέτος, φαίνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές ανταποκρίθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με πέρυσι, προέβησαν σε αγορές, αν και ξόδεψαν ξανά μικρά ποσά, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που σκοπό είχε να καταγράψει τη συμπεριφορά και τη στάση των ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην εν λόγω πρακτική.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι αποτέλεσαν την κύρια πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών για την εφαρμογή του Black Friday στην Ελλάδα.
Το 32% των ερωτηθέντων ενημερώθηκαν μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ως δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση (10%).
Σε ό,τι αφορά στις γνώσεις των καταναλωτών για την πρακτική Black Friday, το 12,8% του δείγματος δήλωσε ότι δεν γνώριζε απολύτως ή σχεδόν καθόλου τη συγκεκριμένη πρακτική, ενώ το 61,5% θεωρεί ότι τη γνωρίζει καλά έως πολύ καλά.
Σε ό,τι αφορά στην αγοραστική συμπεριφορά, φαίνεται ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων, καθώς το 44,5% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday.
Το 15,3% εξ’ αυτών επισκέφτηκε εμπορικά καταστήματα και έκανε τις αγορές του από εκεί ενώ το 6,5% αγόρασε μόνο από το διαδίκτυο. Το υπόλοιπο ποσοστό 78,2% αγόρασε προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με μετρητά (49%) και χρεωστικές κάρτες (26,45).
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και ένδυση/υπόδησης και οι καταναλωτές ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (42,5%) έως 50 ευρώ, ενώ μόνο ένα 6,3% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 Ευρώ .
Η έρευνα, επίσης, δείχνει πως οι καταναλωτές δεν θεωρούν πολύ μεγάλες τις εκπτώσεις που ανακοίνωσαν τα εμπορικά καταστήματα. Συγκεκριμένα, το 51% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης των 20%-30% και μόνο το 9,8% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση μεγαλύτερη του 50% της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα, τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (72,3%).