Τους τρεις άξονες στρατηγικής ανάπτυξης της ΔΕΘ, που συγκλίνουν σε έναν κοινό στόχο, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε εκθεσιακό και οικονομικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, παρουσίασε ο πρόεδρος της ΔΕΘ HELEXPO A.E. Αναστάσιος Τζήκας σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την 83η Διεθνή Έκθεση του Σεπτεμβρίου. Ο κ. Τζήκας υπογράμμισε μάλιστα τη σημασία της φετινής ΔΕΘ, σημειώνοντας πως ακολουθεί τη στρατηγική της χώρας.
Οι άξονες στρατηγικής της ΔΕΘ είναι η πολιτική εξωστρέφειας, η διοργάνωση νέων κλαδικών εκθέσεων και θεματικών πάρκων και η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, περιγράφοντας την πολιτική εξωστρέφειας, τη συνέδεσε άμεσα με την απόφαση να είναι οι ΗΠΑ η τιμώμενη χώρα της φετινής 83ης ΔΕΘ. Στο πλαίσιο της πολιτικής αυτής, όπως έκανε γνωστό, έχει ξεκινήσει συνεργασία της ΔΕΘ με την αμερικανική έκθεση τροφίμων Fancy Food για την προβολή των ελληνικών προϊόντων στην αμερικανική αγορά, ενώ σχεδιάζεται η διοργάνωση μεγάλης αμερικανικής έκθεσης, το πρώτο εξάμηνο του 2020, στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, όπως είπε, προετοιμάζεται συμφωνία της ΔΕΘ με τη Mobile World Congress, για τη διοργάνωση ανάλογης έκθεσης στη Θεσσαλονίκη, πιθανότατα κατά το 2019. Σημείωσε μάλιστα ότι και η παρουσία των ΗΠΑ στην 83η ΔΕΘ δείχνει τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να αναδειχθεί στη Silicon Valley της Ευρώπης.
Όσον αφορά στην ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου είπε ότι, σε συμφωνία με την κυβέρνηση, σχεδιάζεται με τρία χαρακτηριστικά, να βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, να είναι πράσινο και βιώσιμο. Το master plan του έργου αναμένεται έως τα τέλη του χρόνου με έναρξη υλοποίησης του έργου το 2019.