Σήμερα αναμένεται η εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής σε ό,τι αφορά την επιβολή πλαφόν στην τιμή των καύσιμων στα νησιά όπου διαπιστώνεται ότι η αμόλυβδη έχει ξεπεράσει ακόμα και τα 2 ευρώ το λίτρο.
Η ολομέλεια της ΡΑΕ συνεδρίασε την Τρίτη αλλά, σύμφωνα με την Καθημερινή, δεν έλαβε κάποια απόφαση αν και μέλη της διατύπωσαν την άποψη ότι σε αρκετές περιπτώσεις η τιμή της βενζίνης «έχει πράγματι ξεφύγει».
Όπως διαπιστώθηκε από την ανάλυση των στοιχείων του τελευταίου διμήνου υπάρχουν περιπτώσεις πρατηρίων στη Σίκινο με τιμή 2,045 ευρώ το λίτρο ενώ κοντά στο όριο των 2 ευρώ εντοπίστηκαν πρατήρια σε νησιά όπως η Μήλος, η Αμοργός, η Ανάφη, η Σχοινούσα, η Άνδρος, η Σέριφος, η Νάξος, η Σαντορίνη κ.α.
Το θέμα ζήτησε να εξεταστεί από το υπουργείο Οικονομικών η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με την ανάλυση να δείχνει δύο βασικά στοιχεία:
– μέρος της απόκλισης σε σχέση με τα πρατήρια της Αττικής οφείλεται στο υψηλό μεταφορικό κόστος προς τα νησιά και την έλλειψη υποδομών όπως δεξαμενές
– σε κάποια νησια παρατηρήθηκε έλλειψη ανταγωνισμού λόγω μικρού αριθμού πρατηρίων και σε κάποια το κέρδος ήταν πάνω από το εύλογο όριο
Το πλαφόν, εάν αποφασιστεί, θα ισχύσει για 2 μήνες.
Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Πετρελαιοειδών Ελλάδας μιλά για «εσφαλμένα συμπεράσματα» ενώ η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών ζητά να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα στάδια της αγοράς και όχι μόνο στο τελικό των πρατηρίων.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων:
Διάφορα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών αναφέρονται στην πιθανότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών.
Είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT.
Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.
1. Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%.
Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο ;;
Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650.
Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου.
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ