Γιατί διστάζουν οι Έλληνες να επενδύσουν στα e-shops
Με δισταγμό –αντί ως ένα μέσω που θα τους δώσει παράθυρο στο εξωτερικό- αντιμετωπίζουν οι Έλληνες έμποροι το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Έρευνα της Paypal για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταδεικνύει τους λόγους, ενώ χαρτογραφεί τις χώρες που ταξιδεύουν τα εμπορεύματα των ελληνικών e-shops (ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία).
Η έρευνα σημειώνει ότι τα είδη που εξάγουν οι Έλληνες προέρχονται κυρίως από τις κατηγορίες: ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
1. Δεν υπάρχει ποικιλία στους τρόπους πληρωμής
Οι 3 στους 4 καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής στο τοπικό δικό τους νόμισμα για την εκάστοτε αγορά τους, ενώ 60 στους 10 ελέγχουν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες προτού προβούν σε μια αγορά.
2. Δεν μιλάτε τη γλώσσα τους
Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δεν θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα.
3. Ο ιστότοπος δεν «μιλά» τη γλώσσα τους
Ο «ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).
«Αυτό που όντως κάνει τους καταναλωτές να αισθανθούν πιο ασφαλείς είναι μια εμφανής και αναλυτική λίστα του συνολικού κόστους που αφορά την αγορά: έξοδα αποστολής, δασμοί, φόροι και άλλες τυχόν χρεώσεις. Επιπλέον, χρειάζεται τουλάχιστον να εμπιστευθούν την παρεχόμενη μέθοδο πληρωμής, για να είναι καλυμμένοι σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά», εξηγεί ο Μάρτσιν Γκλογκόβσκι, γενικός διευθυντής της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
4. Οι τιμές δεν είναι ανταγωνιστικές
Ο κυρίαρχος λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.
5. Τα e-shops δεν «κάνουν τη διαφορά»
Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος για να προτιμήσει ο καταναλωτής έναν online έμπορο είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των ειδών που δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) ή τα νέα και ελκυστικά προϊόντα (34%). Τουλάχιστον οι μισοί διεθνείς καταναλωτές που ψωνίζουν από εμπόρους σε Νορβηγία, Μεξικό, Ιρλανδία και Καναδά το πράττουν λόγω της άμεσης πρόσβασης σε μη διαθέσιμα προϊόντα στη χώρα τους.
«Για τους Έλληνες εμπόρους της PayPal, τα τελευταία χρόνια οι πλέον αναπτυσσόμενες αγορές αναδείχθηκαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Τουρκία και η Κίνα», προσθέτει ο Γκλογκόβσκι. «Παρά το γεγονός ότι οι ανερχόμενες αγορές δεν είναι πάντοτε τόσο μεγάλες, ο κόσμος παραμένει τεράστιος, διαθέτοντας άπλετο χώρο για κάθε παίκτη ξεχωριστά».
Οι Έλληνες ως διαδικτυακοί καταναλωτές
Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράζονται διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%). Ιδιαίτερη ζήτηση έχουν οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Στην Ελλάδα, το 25% των online αγορών αφορά κινητά τηλέφωνα.
Οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).
Σχετικά με την Έρευνα Διασυνοριακών Καταναλωτών 2018 της PayPal & Ipsos
Για λογαριασμό της PayPal, η εταιρεία Ipsos πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000-2.000 (34.052 συνολικά) ενήλικων (ηλικίας από 18 και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο internet, σε καθεμία από τις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα (ΗΠΑ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Αυστρία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, Φιλιππίνες). Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα online το διάστημα 13 Μαρτίου-1 Μαῒου 2018. Από τους 34.052 ερωτηθέντες, οι 30.698 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 16.706 ταυτοποιήθηκαν ως / θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.
Τα δεδομένα σταθμίστηκαν στο σύνολο των χωρών, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκαταλήψεις των ομάδων βάσει εξωτερικών δεδομένων και τάσεων, ανάλογα με την περίπτωση και την συχνότητα εμφάνισης των online αγοραστών ανά χώρα.
Γιατί διστάζουν οι Έλληνες να επενδύσουν στα e–shop
Με δισταγμό –αντί ως ένα μέσω που θα τους δώσει παράθυρο στο εξωτερικό- αντιμετωπίζουν οι Έλληνες έμποροι το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Έρευνα της Paypal για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταδεικνύει τους λόγους, ενώ χαρτογραφεί τις χώρες που ταξιδεύουν τα εμπορεύματα των ελληνικών e–shops (ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία).
Η έρευνα σημειώνει ότι τα είδη που εξάγουν οι Έλληνες προέρχονται κυρίως από τις κατηγορίες: ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
1. Δεν υπάρχει ποικιλία στους τρόπους πληρωμής
Οι 3 στους 4 καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής στο τοπικό δικό τους νόμισμα για την εκάστοτε αγορά τους, ενώ 60 στους 10 ελέγχουν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες προτού προβούν σε μια αγορά.
2. Δεν μιλάτε τη γλώσσα τους
Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δεν θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα.
3. Ο ιστότοπος δεν «μιλά» τη γλώσσα τους
Ο «ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).
«Αυτό που όντως κάνει τους καταναλωτές να αισθανθούν πιο ασφαλείς είναι μια εμφανής και αναλυτική λίστα του συνολικού κόστους που αφορά την αγορά: έξοδα αποστολής, δασμοί, φόροι και άλλες τυχόν χρεώσεις. Επιπλέον, χρειάζεται τουλάχιστον να εμπιστευθούν την παρεχόμενη μέθοδο πληρωμής, για να είναι καλυμμένοι σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά», εξηγεί ο Μάρτσιν Γκλογκόβσκι, γενικός διευθυντής της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
4. Οι τιμές δεν είναι ανταγωνιστικές
Ο κυρίαρχος λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.
5. Τα e-shops δεν «κάνουν τη διαφορά»
Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος για να προτιμήσει ο καταναλωτής έναν online έμπορο είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των ειδών που δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) ή τα νέα και ελκυστικά προϊόντα (34%). Τουλάχιστον οι μισοί διεθνείς καταναλωτές που ψωνίζουν από εμπόρους σε Νορβηγία, Μεξικό, Ιρλανδία και Καναδά το πράττουν λόγω της άμεσης πρόσβασης σε μη διαθέσιμα προϊόντα στη χώρα τους.
«Για τους Έλληνες εμπόρους της PayPal, τα τελευταία χρόνια οι πλέον αναπτυσσόμενες αγορές αναδείχθηκαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Τουρκία και η Κίνα», προσθέτει ο Γκλογκόβσκι. «Παρά το γεγονός ότι οι ανερχόμενες αγορές δεν είναι πάντοτε τόσο μεγάλες, ο κόσμος παραμένει τεράστιος, διαθέτοντας άπλετο χώρο για κάθε παίκτη ξεχωριστά».
Οι Έλληνες ως διαδικτυακοί καταναλωτές
Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράζονται διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%). Ιδιαίτερη ζήτηση έχουν οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Στην Ελλάδα, το 25% των online αγορών αφορά κινητά τηλέφωνα.
Οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).
Σχετικά με την Έρευνα Διασυνοριακών Καταναλωτών 2018 της PayPal & Ipsos
Για λογαριασμό της PayPal, η εταιρεία Ipsos πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000-2.000 (34.052 συνολικά) ενήλικων (ηλικίας από 18 και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο internet, σε καθεμία από τις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα (ΗΠΑ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Αυστρία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, Φιλιππίνες). Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα online το διάστημα 13 Μαρτίου-1 Μαῒου 2018. Από τους 34.052 ερωτηθέντες, οι 30.698 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 16.706 ταυτοποιήθηκαν ως / θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.
Τα δεδομένα σταθμίστηκαν στο σύνολο των χωρών, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκαταλήψεις των ομάδων βάσει εξωτερικών δεδομένων και τάσεων, ανάλογα με την περίπτωση και την συχνότητα εμφάνισης των online αγοραστών ανά χώρα.