Στην επόμενη φάση των μελετών για την κατασκευή του αγωγού East Med, που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου, μέσω Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας, στην Ευρώπη περνά η Κοινοπραξία IGI Poseidon. Πρόκειται για τις μελέτες που αφορούν τη διαμόρφωση του θαλάσσιου πυθμένα, περιβαλλοντικά και μηχανολογικά ζητήματα, καθώς οι προμελέτες για το έργο έδειξαν ότι είναι τεχνικά και εμπορικά βιώσιμο και ανταγωνιστικό.
Ενημέρωση για τις εξελίξεις σε σχέση με τον αγωγό παρέσχε στις Βρυξέλλες το στέλεχος της γενικής διεύθυνσης Ενέργειας της ΕΕ, Milos Momot, ο οποίος αναφέρθηκε και στις τεχνικές δυσκολίες του έργου δεδομένου του μεγάλου βάθους της θάλασσας στην περιοχή από την οποία διέρχεται.
Ο αγωγός έχει περιληφθεί στη λίστα των λεγόμενων Projects Of Common Interest (Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος) στον τομέα της ενέργειας της ΕΕ και έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη μέρους του κόστους των μελετών.
Σε ό,τι αφορά τον ΤΑΡ που αποτελεί επίσης τμήμα του Νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου και περιλαμβάνεται στη λίστα των PCI το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση της κατασκευής το 2020. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, μέσω Αλβανίας στην Ιταλία, προέλευσης αρχικά από το Αζερμπαϊτζάν και σε επόμενη φάση πιθανώς από το Τουρκμενιστάν.
Η λίστα των PCI αναθεωρείται κάθε δύο χρόνια και σήμερα Τετάρτη αρχίζουν στην Ευρωπαϊκή επιτροπή διαβουλεύσεις για τη διαμόρφωση της νέας λίστας των έργων που θα διαμορφωθεί οριστικά το φθινόπωρο του 2019. Τα έργα κοινού ενδιαφέροντος αποσκοπούν στην ενίσχυση των διασυνοριακών διασυνδέσεων, της ασφάλειας εφοδιασμού, καθώς και στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η περίληψη ενός έργου στη λίστα των PCI συνεπάγεται ταχύτερη αδειοδότηση και χρηματοδότηση από Κοινοτικά κονδύλια.