Εξαιτίας των υψηλών φόρων
Εκτροχιασμό στην κατανάλωση καυσίμων για μια ακόμη χρονιά δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, ειδικά σε δείκτες- «καθρέφτες» της υγείας μιας οικονομίας, όπως η βενζίνη. Αν και έπειτα από οκτώ χρόνια κρίσης, το λογικό θα ήταν η καταναλωτική εμπιστοσύνη να ανεβάζει ταχύτητες, τα επίσημα στοιχεία, στέλνουν διαφορετικά μηνύματα.
Στις μεν βενζίνες, οι πωλήσεις υποχώρησαν πέρυσι σε όγκο 5%, στο ντίζελ κίνησης κατά 1,5%, ενώ τη μεγαλύτερη βουτιά γνώρισε το πετρέλαιο θέρμανσης με πτώση 17%. Ευτυχώς που υπήρξαν και οι χαμηλές θερμοκρασίες του Δεκεμβρίου, οι οποίες τόνωσαν τις πωλήσεις κατά 15% στη θέρμανση, δίχως ωστόσο η αύξηση στη κατανάλωση ενός μηνός, να αλλάξει την συνολική εικόνα.
Απόρροια των παραπάνω είναι φυσικά οι υψηλοί φόροι. Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στην πρώτη τριάδα της Ευρώπης με τους υψηλότερους φόρους στα καύσιμα. Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο που εκδίδει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε τον 3ο υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, πίσω μόνο από Ολλανδία και Ιταλία, και τον 5ο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ (24%), πανευρωπαϊκά.
Το φυσιολογικό επακόλουθο είναι η Ελλάδα να κρατά σταθερά τη 3η θέση πανευρωπαϊκά με τις υψηλότερες τιμές βενζίνης, πίσω από την Ιταλία και την Ολλανδία, και την 9η θέση σε όλο τον πλανήτη, σύμφωνα με την παγκόσμια λίστα της «Global Petrol Prices». Τη χώρα μας ξεπερνούν σε ακρίβεια μόνο το Χονγκ Κονγκ (1,80), το Μονακό (1,72), τα νησιά Ουάλις (1,68), η Νορβηγία (1,62), τα νησιά Μπαρμπάντος (1,59), η Ισλανδία (1,56), η Ζάμπια (1,52), και η Ιταλία (1,52).