Αύξηση της τάξεως του 0,9% σημείωσε τον Μάρτιο του 2019 ο δείκτης τιμών καταναλωτή σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Παράλληλα, ο Γενικός ΔΤΚ κατά το Μάρτιο 2019, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019, παρουσίασε άνοδο 1,8% έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Τέλος, ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017
Σύγκριση Μαρτίου 2019 με Μάρτιο 2018
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,9% τον μήνα Μάρτιο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2018, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
* 1,4% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, αλλαντικά.
* 1,3% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
* 1,8% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
* 1,1% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
* 2,3% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο..
* 6,9% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
* 0,5% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
* 3,5% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
* 1,4% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
* 1,7% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές.
* 0,8% στην Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
* 0,5% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.
Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του Μαρτίου 2019 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2018, παρουσίασε αύξηση 1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2019, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019, παρουσίασε αύξηση 1,4% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,9% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017.