Ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να πληρώσουν το ταξίδι οι εκδρομείς του Πάσχα, εξαιτίας της υψηλής τιμής των καυσίμων με τη βενζίνη σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνά το 1,70 ευρώ το λίτρο.
Συγκεκριμένα, η τιμή της βενζίνης από τις αρχές του έτους έχει αυξηθεί κατά 9,8% ή αλλιώς κατά 15,9 σεντς το λίτρο. Αυτό σημαίνει ότι το γέμισμα του ρεζερβουάρ είναι ήδη ακριβότερο σε σχέση με τον Δεκέμβρη.
Στην ελληνική αγορά καυσίμων, οι τιμές της αμόλυβδης κυμαίνονται πέριξ του 1,60 ευρώ το λίτρο, αλλά ήδη υπάρχουν πρατήρια που πωλούν ακόμη και ακριβότερα από 1,63 ευρώ, ενώ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, δήλωσε ότι είναι πιθανό να αυξηθεί η τιμή της αμόλυβδης μέσα στις επόμενες 40 ημέρες στο 1,70 ευρώ το λίτρο.
Η Ελλάδα διαθέτει την τρίτη ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρώπη, μετά από φόρους. Αν δεν υπολογιστούν οι φόροι, η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και έχει τη 10η ακριβότερη τιμή της αμόλυβδης, μεταξύ των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πόσο θα κοστίσει μια εκδρομή 300 χιλιομέτρων
Για ένα ΙΧ που καίει αμόλυβδη βενζίνη με κατανάλωση 7,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και μια εκδρομή 300 χιλιομέτρων, θα απαιτηθούν περίπου 45 λίτρα μετ᾽ επιστροφής.
Πέρυσι στις αρχές Απριλίου, η τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,554 ευρώ το λίτρο δηλαδή περίπου 8 σεντς φθηνότερα. Για το συγκεκριμένο ταξίδι το κόστος καύσιμου είναι 73,62 ευρώ φέτος όταν πέρυσι ήταν κάτω από τα 70 ευρώ. Από τα 70 ευρώ της τρέχουσας τιμής, τα 46,52 ευρώ είναι φόροι και τέλη που πάνε στα ταμεία του κράτους.
Αντίστοιχα για έναν κάτοχο ΙΧ που καίει πετρέλαιο κίνησης, η τιμή πέρυσι ήταν 1,324 ευρώ το λίτρο δηλαδή 7,8 σεντς φθηνότερα. Για το ίδιο ταξίδι το κόστος καύσιμου είναι 63,09 ευρώ φέτος, όταν πέρυσι ήταν 59,5 ευρώ. Στο ντίζελ που η φορολογία είναι λίγο μικρότερη (49,54% της τιμής) από τα 63 ευρώ που πληρώνουμε τα 31,25 ευρώ καταλήγουν στα ταμεία του κράτους.