Αύξηση καταγράφεται στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το πρώτο τρίμηνο, παρά την οριακή μείωσή τους τον Μάρτιο, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, το INSETE. Από την άλλη πλευρά, καταγράφεται μείωση των οδικών αφίξεων και τους τρεις πρώτους μήνες του 2019, έναντι των αντίστοιχων του 2018.
Συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2019, καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, παρουσιάζοντας αύξηση 7,7% (+88 χιλ. επιβάτες.
Αξίζει να σημειωθεί η αύξηση οφείλεται εξ ολοκλήρου στους προορισμούς της Αθήνας (+110 χιλ.) και της Θεσσαλονίκης (+66 χιλ.), ενώ οι νησιωτικοί προορισμοί είχαν μείωση (-88 χιλ. επιβάτες), σύμφωνα με το INSETE.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2019, καταγράφηκαν 1,4 εκατ. οδικές αφίξεις, παρουσιάζοντας μείωση -19,6% (-334 χιλ. αφίξεις). Η μείωση είναι γενικευμένη από όλες τις όμορες χώρες, με εξαίρεση την Αλβανία.
Το Μάρτιο του 2019, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,5% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%. Ακολουθούν, η Ισπανία στην τέταρτη θέση, με 84,9% και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,3%.
Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,7%, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 79,9%.
Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες (με GRI 90,0%) και την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος, με ποσοστό 91,4%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, το Μάρτιο του 2019, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, διατηρώντας την πρώτη θέση.
Η ιταλική αγορά βρέθηκε στη δεύτερη θέση (από την τρίτη το Μάρτιο του 2019) και στην τρίτη θέση έπεσε η αγορά του Ην. Βασιλείου. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η αμερικανική αγορά και στην πέμπτη θέση υποχώρησε η αγορά της Γαλλίας.
Τέλος οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται πτωτικά στους περισσότερους προορισμούς (με εξαίρεση την Μύκονο, τη Σαντορίνη, τα Δωδεκάνησα και την Χαλκιδική) και παραμένουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.