Στην Εγνατία Οδό
Αμέσως μετά το Πάσχα θα υπογραφεί σύμβαση με την Άκτωρ για την κατασκευή 42 σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, σχεδιασμός που προωθεί από διετίας το ΤΑΙΠΕΔ. Σήμερα η Εγνατία εισπράττει διόδια από συνολικά 13 σταθμούς διοδίων, πράγμα που σημαίνει ότι στο τέλος του σχεδιασμού θα λειτουργούν 55.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του newmoney.gr παρά το γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου θα χρειαστεί ακόμη πολύ χρόνο για προχωρήσει, η εταιρεία ξεκίνησε να υλοποιεί τον σχεδιασμό για τα νέα διόδια, που αποτελούν βασικό προαπαιτούμενο για να συμμετάσχουν στο επόμενο στάδιο οι υποψήφιοι επενδυτές.
Οι ιδιώτες έχουν διαμηνύσει από καιρό ότι η εγκατάσταση των σταθμών πρέπει να ολοκληρωθεί πριν ωριμάσει ο διαγωνισμός καθώς δεν επιθυμούν να συγκρουστούν οι ίδιοι με τις τοπικές κοινωνίες και τους εργαζόμενους που εμποδίζουν την λειτουργία νέων σταθμών. Επιπλέον οι σταθμοί, όποτε δοθεί το πράσινο φως για να ξεκινήσουν να λειτουργούν θα δώσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του αυτοκινητοδρόμου, γεγονός που θα συμπεριληφθεί στις προσφορές που θα υποβληθούν.
Από τους 42 σταθμούς μόνο οι δύο (Σιάτιστα –Αδράνιο) είναι μετωπικοί και όλοι οι υπόλοιποι πλευρικοί. Για τους σταθμούς της Εγνατίας παραμένει σε εκκρεμότητα η έγκρισης της νέας τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας, καθώς την προηγούμενη είχε απορρίψει τον περασμένο Σεπτέμβριο η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της ΕΕ.
Στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού υπάρχουν σκέψεις για μετακίνηση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων που αποτελεί έναν από τους πιο «πλούσιους» σταθμούς της χώρας. Στόχος είναι να μετακινηθεί δύο χλμ νοτιότερα ώστε μην γίνεται παράκαμψη του σταθμού όπως συμβαίνει σήμερα και να αποτραπεί η εγκατάσταση πλευρικών διοδίων.
Ωστόσο για το σχέδιο αυτό η Εγνατία νίπτει τα χείρας της καθώς υποστηρίζει ότι αποτελεί λύση με μεγάλο κόστος που οι τελικές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ.
Το έργο των σταθμών θα υλοποιηθεί σε συνέχεια της σύμβασης για την συντήρηση του οδικού δικτύου που έχει υπογράψει με την Εγνατία η Άκτωρ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας κατακύρωσε πρόσφατα στις Αττικές Διαδρομές (την εταιρεία λειτουργίας της Αττικής Οδού), την σύμβαση για την διαχείριση και λειτουργία των διοδίων, καθώς η εταιρεία είναι ο προσωρινός μειοδότης του έργου με έκπτωση 31%, προσφέροντας 25,9 εκ. ευρώ.