Σε τρία χρόνια, μετά την διενέργεια του διαγωνισμού, θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο και τη Ραφήνα, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην ΕΡΤ. Το συγκεκριμένο έργο συμπεριλαμβάνεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο εκπόνησε η παρούσα κυβέρνηση.
Την ίδια ώρα ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με δομές και σχεδιασμό έργων, που εξυπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και τη δίκαιη ανάπτυξη, οι οποίες δε θα γίνουν με βάση τα συμφέροντα του παλιοκομματισμού.
Συγκεκριμένα ο κ. Σπίρτζης είπε «Μέσα σε μία τριετία, από την ημέρα που θα εκκινήσουν οι εργασίες , θα ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί, το έργο να είναι ολοκληρωμένο» Και πρόσθεσε: «Η επέκταση του προαστιακού για Λαύριο, η πρώτη φάση, είναι το οδικό και σιδηροδρομικό τμήμα μέχρι το Μαρκόπουλο και η δεύτερη φάση είναι από το Μαρκόπουλο μέχρι το Λαύριο». Ανέφερε, ότι ήδη ολοκληρώθηκαν οι μελέτες μέχρι το Μαρκόπουλο, και πως το ίδιο προβλέπεται για την επέκταση του προαστιακού και του οδικού δικτύου μέχρι τη Ραφήνα.
Όσον αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων, υπογράμμισε ότι θα γίνονται σε συντεταγμένη βάση, χάρις στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών μεταφορών, που «πλέον έχουμε ολοκληρώσει ως χώρα μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, από σήμερα μέχρι και το 2037. Υπάρχει πια συγκεκριμένη ιεράρχηση υπάρχουν δείκτες, υπάρχει δομή που παρακολουθεί αν πετυχαίνουμε τους στόχους με τις υποδομές που κάνουμε».
Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ότι αυτή η συγκεκριμένη φιλοσοφία, στην οποία τηρίζεται η ανάπτυξη της χώρας, είναι και το αφήγημα για τις επερχόμενες εκλογές.« Το αφήγημα το ξέρετε», είπε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε: «Είναι πως μπορούμε να έχουμε μία άλλη ανάπτυξη της χώρας, να σταθούμε στα δικά μας πόδια, να αναπτύξουμε παραγωγικές δομές, να έχουμε επιχειρήσεις καινοτομίας , να γυρίσουν οι επιστήμονες μας πίσω, που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια, από το 2010 μέχρι το το2014, να έχει εξωστρέφεια η ελληνική οικονομία. Και πιστεύουμε για να γίνουν αυτά, πρέπει μία σειρά από τομείς, όπως είναι οι Υποδομές να μην εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, ή να μην εξυπηρετούν έναν κακό εννοούμενο παλαιοκομματισμό που υπήρχε, αλλά να εξυπηρετούν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες ».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε επίσης, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συγκεκριμένο σχέδιο για να θωρακίσει τα κοινωνικά στρώματα που επλήγησαν από το 2009 και κατά τη διάρκεια της επιβολής των μνημονίων. Εξήγησε, δε, ότι το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα θορύβησε την κυβέρνηση, αλλά επεσήμανε ότι τα κυβερνητικά στελέχη δεν ζούν σε γυάλα ούτε εκτός της κοινωνίας. «θεωρώ ότι μία σειρά από πολιτικές που είτε καθυστερήσαμε να τις εφαρμόσουμε, είτε δεν είχαν άμεσα αποτέλεσμα στην παραγωγική ζωή, στην καθημερινότητα, στην τσέπη του κάθε πολίτη, έφεραν αυτό το αποτέλεσμα».
Σε ερώτηση, για το τί κούρασε τη μεσαία τάξη, ειδικά στην Ανατολική Αττική όπου και είναι υποψήφιος, ανέφερε χαρακτηριστιά:«Η ανατολική Αττική έχει πολύ μεγάλο εύρος κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Πιστεύω, ότι έχουν κουράσει από τα διαχρονικά προβλήματα που έχει η περιοχή όπως και όλη η Ελλάδα, όπως πχ το χωραταξικό χάος μέχρι τις ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδας που έχουμε, που ζούνε σε φτώχεια». Και πρόσθεσε: «Κούρασε το μεγάλο χρονικό διάστημα παρατεταμένων μνημονίων, μου και οι λάθος προβλέψεις, που έγιναν στη χώρα, από τους θεσμούς, το ΔΝΤ την Ευρωπαϊκή επιτροπή, για την υπερφορολόγηση και τις πολύ μεγάλες ασφαλιστικές εισφορές».