Δεν θα ισχύσουν οι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που έφερε η κυβέρνηση, μέχρι η εταιρεία να φέρει τα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτές τις αυξήσεις, μετά από 13 χρόνια, και να οριστεί η ημερομηνία που θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha.
O κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι η Αττική Οδός είχε γνωστοποιήσει τον Δεκέμβριο του 2018 στο υπουργείο την πρόθεσή της για αυξήσεις, ωστόσο, μετά από διαβούλευση, τις ανακάλεσε και παράλληλα ξεκίνησε διαπραγμάτευση για τη μείωση των διοδίων. Όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός, παρότι όλο αυτό το διάστημα γινόταν προσπάθεια για μείωση των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με επέκταση του φυσικού αντικειμένου, στην περίπτωση της Αττικής Οδού αυτό δεν ήταν δυνατό να γίνει για δύο λόγους: Ο πρώτος έχει να κάνει με το χρόνο λήξης της σύμβασης, στη χειρότερη περίπτωση το 2024 και στην καλύτερη εντός του έτους, αλλά και λόγω των πολύ δυσμενών όρων της σύμβασης σε σχέση με τις υπόλοιπες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων.
Έτσι, λοιπόν, η πιο συμφέρουσα λύση για το ελληνικό Δημόσιο αφορά έναν νέο διαγωνισμό με πρόβλεψη σιδηροδρομικών και οδικών επεκτάσεων προς το λιμάνι του Λαυρίου, τη Ραφήνα, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, την επέκταση στις Δυτικές συνοικίες και τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένη. Ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την εκτίμηση ότι υπάρχει σχετική ωριμότητα, καθώς η Αττική Οδός είχε αναλάβει, πριν πολλούς μήνες, την υποχρέωση να εκπονήσει αυτές τις μελέτες και να τις παραδώσει στο υπουργείο, κάτι όμως που η εταιρεία δεν έκανε, παρότι αυτές είναι έτοιμες, και προχώρησε σε μια πράξη που, όπως είπε ο υπουργός, δεν αρμόζει στους όρους καλής συνεργασίας όταν μέσα στη προεκλογική περίοδο, χωρίς καμία ειδοποίηση, προχώρησε στην ανακοίνωση αύξησης των διοδίων, θέλοντας να προκαταλάβει και τις αυξήσεις του Ιανουαρίου.
Ο υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στον διαγωνισμό για το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, λέγοντας ότι έχει αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος και μένουν πλέον λίγες τυπικές διαδικασίες για να τεθεί σε εφαρμογή, εντός 18 μηνών, ένα σύγχρονο και δίκαιο σύστημα χρέωσης διέλευσης οχημάτων, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Σχετικά με το σχέδιο νόμου για το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι αφορά το μέλλον του ελληνικού Σιδηροδρόμου και έπρεπε να συμφωνήσουν αρκετές υπηρεσίες και συναρμόδια υπουργεία ώστε να κατατεθεί. Όπως είπε, μια δουλειά θεσμική πρέπει να γνωστοποιείται, να μην μένει στα συρτάρια, προκειμένου ο κόσμος να γνωρίζει τι θα ψηφιζόταν αν δεν πηγαίναμε σε εκλογές.
Σχετικά με το μήνυμα των εθνικών εκλογών της Κυριακής, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που η συζήτηση επικεντρώνεται στις διαφορετικές προτάσεις των κομμάτων, χωρίς υψηλούς τόνους, ενώ υπογράμμισε ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία είναι τελείως διακριτό σε σχέση με αυτό της ΝΔ, φέρνει μια διαφορετική λογική χωρίς τις δυσάρεστες εκπλήξεις για την ανάπτυξη της χώρας που θα στηρίζεται πλέον στα δικά της πόδια, χωρίς ευκαιριακές επενδύσεις της «αρπαχτής». Όπως είπε, για να λυθούν βασικά θέματα στην προσέλκυση επενδύσεων πρέπει να υπάρχουν τα εργαλεία, δηλαδή, οι δασικοί χάρτες, το κτηματολόγιο, ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός και θεσμικές τομές που δεν είχαν γίνει επί 30 χρόνια.