Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων καλεί τις ασφαλιστικές εταιρείες να αποφεύγουν πρακτικές που διαψεύδουν τις δικαιολογημένες προσδοκίες των καταναλωτών και να παρέχουν αξιόπιστη ενημέρωση κατά τη σύναψη των ασφαλιστικών συμβάσεων.
Παράλληλα, επέβαλε διοικητικό πρόστιμο ύψους 240.000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρεία για καταχρηστικό όρο σε ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Ο συγκεκριμένος όρος προέβλεπε την μονομερή αναπροσαρμογή του εκπιπτόμενου ποσού σε ισόβια ασφαλιστήρια συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης, χωρίς να καθορίζει σαφώς το πλαίσιο της αναπροσαρμογής.
Καταναλωτές κατήγγειλαν ότι είχαν συνάψει με τη συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία ισόβια ασφαλιστήρια συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης στα οποία προβλεπόταν η αφαίρεση μέρους του ποσού του ασφαλίσματος υπέρ της ασφαλίστριας (εκπιπτόμενο ποσό), καθώς και η δυνατότητα μονομερούς αναπροσαρμογής του ποσού αυτού από την ασφαλίστρια.
Ωστόσο, στις συμβάσεις αυτές έπρεπε να αναφέρονται κατά συγκεκριμένο τρόπο οι προϋποθέσεις και το πλαίσιο της αναπροσαρμογής, προκειμένου να παρέχεται στους ασφαλισμένους επαρκής γνώση της εκτάσεως της ασφαλιστικής τους κάλυψης, επιτρέποντάς τους έτσι να ελέγχουν τον προσδιορισμό της συμμετοχής τους στη δαπάνη νοσηλείας (εκπιπτόμενο ποσό) και της έκτασης της ασφαλιστικής τους κάλυψης με κριτήρια ειδικά καθορισμένα στη σύμβαση.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διερευνά περαιτέρω αναφορές καταναλωτών με συναφές περιεχόμενο και για άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, προτρέπει τους καταναλωτές στην προσεκτική ανάγνωση των γενικών όρων των συμβάσεων ασφάλισης νοσοκομειακής περίθαλψης.