Στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Αύξηση κατέγραψε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τον Ιούλιο του 2011, έναντι του Ιουλίου του 2010, καθώς διαμορφώθηκε στο 2,4%, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

 

Κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009, σημειώθηκε αύξηση 5,5%.

 

Ο πληθωρισμός του Ιουλίου του 2011, έναντι του Ιουνίου του 2011, παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

 

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου 10 – Ιουλίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 09 – Ιουλίου 10, παρουσίασε αύξηση 4,4%, έναντι αύξησης 3,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.

 

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,4% το μήνα Ιούλιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

 

1. Από τις μειώσεις των δεικτών :

 

α) Κατά 0,5% της ομάδας ” Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ”, λόγω μείωσης , κυρίως, των τιμών στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια νωπά και το ελαιόλαδο.

 

β) Κατά 13,6% της ομάδας ” Ένδυση και Υπόδηση ”, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

 

γ) Κατά 2,1% της ομάδας ” Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ”, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

 

δ) Κατά 0,8% της ομάδας ” Υγεία ”, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων.

 

2. Από την αύξηση του δείκτη :

 

α) Κατά 0,5% της ομάδας ” Μεταφορές ”, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).

 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,4% το μήνα Ιούλιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

 

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

 

α) Κατά 3,7% της ομάδας ” Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.

 

β) Κατά 1,3% της ομάδας ” Αλκοολούχα ποτά και καπνός ”, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.

 

γ) Κατά 8,3% της ομάδας ” Στέγαση ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.

 

δ) Κατά 1,2% της ομάδας ” Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

 

ε) Κατά 4,5% της ομάδας ” Μεταφορές”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

 

στ) Κατά 0,7% της ομάδας ” Επικοινωνίες ”, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

 

ζ) Κατά 0,2% της ομάδας ” Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.

 

η) Κατά 0,2% της ομάδας ” Εκπαίδευση ”, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .

 

θ) Κατά 0,7% της ομάδας ” Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια ”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών, του φαγητού εκτός οικίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

 

ι) Κατά 2,9% της ομάδας ” Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

 

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

 

α) Κατά 4,0% της ομάδας ” Ένδυση και υπόδηση”, λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών θερινών εκπτώσεων.

 

β) Κατά 0,5% της ομάδας ” Υγεία”, λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ