Χωρίς καθυστερήσεις και εντός χρονοδιαγράμματος φαίνεται πως θα τεθεί σε λειτουργία ο διαδρατικός αγωγός ΤΑΡ, η δοκιμαστική λειτουργία του οποίο προγραμματίζεται για τον Νοέμβριο.
Η εμπορική λειτουργία του αγωγού θα ξεκινήσει το 2020 και θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη, ενώ θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Συγκεκριμένα, θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.
Η διαδρομή του αγωγού έχει συνολικό μήκος 878 χλμ (την Ελλάδα διασχίζουν 550 χλμ, την Αλβανία 215 χλμ, την Αδριατική 105 χλμ, και την Ιταλία 8 χλμ).
Για την κατασκευή του αγωγού απαιτήθηκαν πάνω από 40 εκατομμύρια ανθρωποώρες, 120 εκατ. χιλιόμετρα οδήγησης χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα ενώ ο TAP είναι μία από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα καθώς 1,5 δις. ευρώ διοχετεύθηκαν απευθείας στην ελληνική οικονομία.
Τη μετοχική βάση του αγωγού αποτελούν οι εταιρείες ενέργειας SOCAR, Snam, BP, Fluxys, Enagás και Axpo.