Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο του ομίλου της Cosco, Χu Lirong επισήμανε πως η κυβέρνηση προωθεί, στην πράξη, τις επενδύσεις και αυτό έγινε με την έγκαιρη έγκριση του master plan της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτή η επένδυση σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής στις ελληνοκινεζικές σχέσεις, όχι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στις ευρύτερες άλλες δραστηριότητες, προς όφελος και των δύο κρατών και βέβαια προς όφελος των δύο λαών. Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον πρόεδρο της Cosco και για συνεργασία σε άλλους τομείς που συνάδουν με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, όπως στον τομέα των κατασκευών ναυτιλιακού εξοπλισμού. Την ώρα που οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν στα κινεζικά ναυπηγεία, ήρθε η ώρα και τα κινεζικά ναυπηγεία να υποδεχθούν τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Η παρουσία κινεζικών τραπεζών και μάλιστα των πρώτων παγκοσμίως στη χώρα μας, είναι η αρχή για νέες πολύ σημαντικές επενδύσεις και συμφωνίες που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα”.
Σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, περισσότερα από 1.000 ελληνόκτητα πλοία ναυπηγήθηκαν στην Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια, που αντιστοιχούν αθροιστικά σε μια επένδυση που υπερβαίνει τα 50 δισ. δολάρια.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κροκίδης, εάν αυτά τα πλοία, αλλά κυρίως αυτά που θα επισκευαστούν και θα κατασκευαστούν στο μέλλον, μπορούν να αξιοποιήσουν τον υψηλής ποιότητας εξοπλισμό, όπως συστήματα περιβαλλοντικής προστασίας, φωτισμό, ηλεκτρικά συστήματα ή συστήματα πλοήγησης, που έχουν κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρίες, αυτό θα βελτίωνε τη συνεργασία με αμοιβαία επωφελή τρόπο.