Φραγκογιάννης: Η ελληνική οικονομία να ανακτήσει τη χαμένη της εξωστρέφεια

Να ανακτήσει η Ελλάδα και η ελληνική οικονομία την εξωστρέφειά της που χάθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης επιδιώκει με το ρόλο που αναλαμβάνει η ελληνική οικονομική διπλωματία, σημείωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών, υπεύθυνος για την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια, Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της διαρκούς επιτροπής εθνικής άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων στη Βουλή.

 

“Στοχεύουμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος λόγω της οικονομικής κρίσης”, σημείωσε ο κ Φραγκογιάννης. “Η εξωστρεφής Ελλάδα απαιτεί και μια νέα, αναβαθμισμένη, εικόνα”.

 

Ο υφυπουργός Εξωτερικών υπογράμμισε την ανάγκη η οικονομική διπλωματία να εντάσσεται πλέον ως βασική προτεραιότητα στις παραδοσιακές δραστηριότητες της εξωτερικής πολιτικής.

 

Οι στρατηγικοί στόχοι που θέτει η κυβέρνηση είναι η υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγών, η προσέλκυση επενδύσεων και ο επαναπροσδιορισμός και το χτίσιμο, σε διεθνές επίπεδο, της εικόνας της εξωστρεφούς Ελλάδας.

 

Για το σκοπό αυτό δημιουργείται ένας ενιαίος φορέας άσκησης εξωστρέφειας, συγχωνεύοντας όλες τις υπηρεσίες στο υπουργείο Εξωτερικών σε μια γενική γραμματεία διεθνών οικονομικών σχέσεων και εξωστρέφειας.

 

Ο κ. Φραγκογιάννης επεσήμανε ακόμη στην πρόσφατη έγκριση από τη Βουλή του μετασχηματισμό του Enterprise Greece “σε μία εξωστρεφή, σύγχρονη και δυναμική εταιρική δομή που θα συμβάλλει στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη της χώρας.”

 

Πλέον, όπως σημείωσε, ο οργανισμός θα συμβάλλει στην κατάρτιση του “εθνικού στρατηγικού σχεδίου εξωστρέφειας” και του σχεδίου δράσης “αρχιτεκτονικής” της διεθνούς εικόνας της χώρας (national brand).

 

Θα μπορεί ακόμη να στηρίζει τις ελληνικές επενδύσεις σε αγορές του εξωτερικού, να πληροφορεί τους επενδυτές για το νομικό, φορολογικό πλαίσιο που διέπει τις επενδύσεις στην Ελλάδα και να αναλαμβάνει την παρακολούθηση μελετών και δράσεων για την ενίσχυση και υποστήριξη των εξαγωγών και την άρση των αντικινήτρων στις εξαγωγές.

 

“Χτίζουμε την εικόνα της εξωστρεφούς Ελλάδας”

 

“Η εξωστρεφής Ελλάδα απαιτεί και μια νέα, αναβαθμισμένη, εικόνα. Αυτό τον σκοπό καλείται να υπηρετήσει η πρωτοβουλία Repositining Greece,” σημείωσε ο κ. Φραγκογιάννης.

 

“Χτίζουμε σταδιακά την εικόνα της εξωστρεφούς Ελλάδας, σε διεθνές επίπεδο, αλλά και εσωτερικά. Στοχεύουμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και την κακή -συχνά διαστρεβλωμένη- εικόνα της χώρας μας”.

 

“Κάποιοι το ονομάζουν “εθνικό brand” αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι πολύ περισσότερο γιατί δεν αφορά στο marketing, αφορά στη θέση της χώρας στον κόσμο”, πρόσθεσε ο κ. Φραγκογιάννης.

 

Όπως επεσήμανε στόχος είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης, πολυδιάστατης, ενιαίας εικόνας της νέας Ελλάδας στο παγκόσμιο τοπίο και για το λόγο αυτό έχει ήδη συγκροτηθεί μια συμβουλευτική ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού.

 

Ο υφυπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε και στο πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού στη Σαγκάη, στο οποίο τον συνόδευσε, προκειμένου να παρευρεθούν στην έκθεση CIIE 2019, τη μεγαλύτερη έκθεση που προσανατολίζεται αποκλειστικά στις εισαγωγές στην μεγάλη κινεζική αγορά και στην οποία φέτος η Ελλάδα ήταν μια από τις τιμώμενες χώρες.

 

Η Ελλάδα συμμετείχε στην έκθεση με δυο περίπτερα: ένα εθνικό και ένα κλαδικό όπου παρουσιάστηκαν προϊόντα του αγροτοδιατροφικού κλάδου, ενώ διοργανώθηκε και ένα επιχειρηματικό φόρουμ όπου ελληνικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε business to business (b2b) συναντήσεις με αντίστοιχες κινέζικες.

 

Συνολικά, σύμφωνα με την ενημέρωση της επιτροπής της Βουλής από τον κ. Φραγκογιάννη, συμμετείχαν 213 εκπρόσωποι κινεζικών εταιρειών, ενώ η ελληνική αποστολή περιελάμβανε 93 εκπροσώπους από 62 συνολικά ελληνικές εταιρείες από ένα ευρύ πεδίο κλάδων, όπως η ενέργεια και οι κατασκευές, τα τρόφιμα και ποτά, ο τουρισμός, οι τεχνολογίες πληροφορικής, η ναυτιλία, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και άλλες.

 

Όπως πρόσθεσε, κατά τη διάρκεια του φόρουμ όπου απηύθυνε χαιρετισμό ο Έλληνας πρωθυπουργός και εκπρόσωποι του κινεζικού υπουργείου εμπορίου, παρουσιάστηκαν οι επιτυχημένες επενδύσεις της Cosco στην Ελλάδα και της Kleeman στην Κίνα και δόθηκε η δυνατότητα να συζητηθούν οι προοπτικές ανάπτυξης διμερούς συνεργασίας στους τομείς του τουρισμού και του πολιτισμού.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του στην επιτροπή, ο κ. Φραγκογιάννης υπογράμμισε την ανάγκη όλοι να σταθούν ενωμένοι και αρωγοί της προσπάθειας εξωστρέφειας της χώρας.

“Η οικονομική κρίση μας λύγισε άλλα δεν μας τσάκισε. Ενωμένοι, στηριζόμενοι στις δικές μας δυνάμεις, θα την αφήσουμε πίσω” κατέληξε ο κ. Φραγκογιάννης.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ