Χαμηλότερες φέτος οι πωλήσεις
Μπορεί η κίνηση να αυξήθηκε, τα ταμεία των καταστημάτων να κινήθηκαν, δεν έπιασαν όμως τους προσδοκώμενους στόχους για την πολυσυζητήμενη Black Friday.
Το στοιχείο που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η φέτος μεγάλο μέρος των πωλήσεων και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε πραγματοποιήθηκε από ηλεκτρονικά καταστήματα.
Εκτιμάται ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί, σε σχέση με το παρελθόν, είναι ότι το ποσοστό των εκπτώσεων στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χαμηλό όταν σε άλλες αγορές, όπως στις ΗΠΑ όπου “γεννήθηκε” ο θεσμός όπου κατά τη διάρκεια της Black Friday το ποσοστό των εκπτώσεων ξεπερνά το 50%.
Στοιχείο που επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διενεργήσει πέρυσι η ηλεκτρονική πλατφόρμα Skroutz. Σύμφωνα με την περσινή έρευνα μόλις το 15% των προϊόντων που πουλήθηκε αγοράστηκε φθηνότερα, το 1,5% ακριβότερα και το υπόλοιπο 83,5% σε παρόμοιες τιμές (σ.σ. στις συγκρίσεις τιμών παρόμοιες θεωρούνται δύο τιμές που δεν έχουν διαφορά μεγαλύτερη από ±10%).
Βέβαια εφέτος, υπήρξαν και κατηγορίες προϊόντων, όπως τα καλλυντικά, όπου οι εκπτώσεις άγγιξαν το 60%. Στον χορό των προσφορών μπήκαν όλες οι αλυσίδες ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, τα καταστήματα γειτονιάς απ’ όλο το φάσμα των κλάδων, σουπερ μάρκετ, εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες, ακόμη και αλυσίδες εστίασης, όπως π.χ. η KFC η οποία πωλούσε το double berger της προς 2,8 ευρώ.