Σενάρια για έξτρα bonus στις ηλεκτρονικές συναλλαγές
ς
Τίτλους τέλους στη φορολοταρία των 1.000 ευρώ όπως την ξέρουμε σήμερα σχεδιάζει να βάλει το υπουργείο Οικονομικών το οποίο καταστρώνει σενάρια για έξτρα bonus στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Το στοίχημα της είσπραξης εσόδων ύψους 500 εκατ. ευρώ που έχουν εγγραφεί φέτος από το μέτρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι κρίσιμο και υποχρεώνει το οικονομικό επιτελείο να επανεξετάσει το μέτρο και να δώσει περισσότερα κίνητρα στους φορολογούμενους προκειμένου να χρησιμοποιούν περισσότερο στις καθημερινές συναλλαγές του το πλαστικό ή ηλεκτρονικό χρήμα.
Ειδικά για τη φορολοταρία το πρόβλημα που έχουν διαπιστώσει στο υπουργείο Οικονομικών είναι το χρηματικό έπαθλο των 1.000 ευρώ είναι μικρό, δίνεται κάθε μήνα σε λίγους μόλις 1.000 φορολογούμενους σε σύνολο 9 εκατ. φυσικών προσώπων και δεν δελεάζουν τους φορολογούμενους για να πληρώνουν με κάρτες.
Οι αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών στη φορολοταρία αναμένεται να πάρουν τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης η οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα κατατεθεί στη Βουλή στα τέλη του μήνα με το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο που βρίσκεται στο τραπέζι για τις αλλαγές στη φορολοταρία προβλέπει μεταξύ άλλων:
Μεγαλύτερα χρηματικά έπαθλα τα οποία όμως θα δίνονται σε λιγότερους τυχερούς. Σήμερα χίλιοι τυχεροί κερδίζουν από χίλια ευρώ. Εξετάζεται οι τυχεροί να είναι πολύ λιγότεροι και όποιος κερδίσει να λαμβάνει ένα ποσό που θα κάνει τη διαφορά στη ζωή του. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να κληρώνονται 100 υπερτυχεροί που καθένας θα κέρδιζε κάθε μήνα το ποσό των 10.000 ευρώ.
Οι κληρώσεις θα μπορούσαν να γίνονται σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα. Για παράδειγμα, αντί για κάθε μήνα θα μπορούσαν να γίνονται ανά δίμηνο και τα έπαθλα να είναι ακόμη μεγαλύτερα της τάξης των 20.000 ή 30.000 ή ακόμα και 50.000 ευρώ.
Μια φορά τον χρόνο, για παράδειγμα την Πρωτοχρονιά να διενεργείται μια υπερ-κλήρωση όπου θα δίνεται ένα πολύ μεγάλο ποσό σε έναν υπερτυχερό.
Να πραγματοποιείται επικοινωνιακή εκστρατεία διαφήμισης της φορολοταρίας που θα ξεδιπλώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Να δίνονται και μη χρηματικά έπαθλα, όπως αυτοκίνητα.