Τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με ξένες πινακίδες, μπαίνουν στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ, καθώς μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2011, κατά τον έλεγχο 272 οχημάτων διαπιστώθηκαν 142 παραβάσεις.
Για την προτεραιότητα που θα δώσει το ΣΔΟΕ στα ΙΧ αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, ενημερώνει με έγγραφό του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου.
Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή, μετά από ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά και τις καταγγελίες της ότι στη Βόρεια Ελλάδα εταιρείες αναλαμβάνουν, με αγγελίες στο Ιντερνετ, να εκδώσουν βουλγαρικές πινακίδες σε ελληνικά οχήματα, με στόχο την αποφυγή των τελών κυκλοφορίας και όποια άλλη φορολογική επιβάρυνση.
Όπως μάλιστα έχει επισημάνει η βουλευτής, χρήση αυτής της πρακτικής γίνεται από πολλούς ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων, που αντικαθιστούν τις ελληνικές πινακίδες με Βουλγάρικες.
“Το μόνο που χρειάζεται είναι μια φωτοτυπία ταυτότητας, το ταμείο στο οποίο είναι ασφαλισμένος ο ιδιοκτήτης, από το οποίο ζητείται κάρτα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ιατρικής περίθαλψης. Στη συνέχεια γίνεται μεταβίβαση του αυτοκινήτου στη Βουλγαρία, όπου και παραδίδονται οι ελληνικές πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας και με τη σειρά της η βουλγαρική κυβέρνηση τα επιστρέφει στην Ελλάδα για να διαγραφεί το αυτοκίνητο από την Ελλάδα και να μην υπάρχει επιβάρυνση”, έχει επισημάνει η κ. Κόλλια-Τσαρουχά, προσθέτοντας ότι ακόμη και αν ένα τέτοιο αυτοκίνητο εντοπιστεί από τις ελληνικές αρχές, ο ιδιοκτήτης μπορεί να καλέσει την εταιρεία που τον έχει απαλλάξει από τα ελληνικά τέλη κυκλοφορίας και ή θα του σταλεί κάποια απόδειξη, είτε θα βεβαιώσουν ότι ήταν εκεί πριν από κάποιο χρονικό διάστημα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ενημερώνει με το έγγραφο του ότι στο πρόγραμμα δράσης του ΣΔΟΕ για το 2011, δίδεται μεγάλη βαρύτητα στους ελέγχους διακίνησης (12.672 συνεργεία με μέσο όρο 7 ελέγχους ανά συνεργείο) εκ των οποίων μεγάλο μέρος αφορούν ελέγχους οχημάτων ιδιωτικής και δημοσίας χρήσεως, έλεγχοι που θα συνεχιστούν με “αμείωτο ενδιαφέρον και ένταση” από το ΣΔΟΕ.