Αυστηρές εντολές προς τις εφορίες απευθύνει το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο ζητά να ελέγχουν τις αποδείξεις που κατέθεσαν οι φορολογούμενοι με τις φορολογικές δηλώσεις όπως αναφέρεται στην απόφαση Αρ. πρωτ.: Δ12 1113908 ΕΞ 11.8.2011.
Σε κάθε ΔΟΥ θα συσταθεί τριμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από τον Υποδιευθυντή Φορολογίας ως πρόεδρο και ως μέλη τον επόπτη ελέγχου και τον προϊστάμενο του τμήματος φορολογίας εισοδήματος.
Η πιο πάνω επιτροπή θα επιλέξει κατά την κρίση της δείγμα προς έλεγχο των φακέλων με τις αποδείξεις δαπανών που έχουν κατατεθεί, με κριτήριο την αναλογία του ποσού των αποδείξεων σε σχέση με το ποσό του εισοδήματος που έχει δηλωθεί και εφόσον είναι εφικτό, την ωφέλεια που προκύπτει λόγω των πιο πάνω αποδείξεων.
Το δείγμα θα προσδιορισθεί ως εξής:
α. Για τις ΔΟΥ που παραλαμβάνουν σε ετήσια βάση μέχρι 10.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 50 φακέλους αποδείξεων
β. Για τις ΔΟΥ που παραλαμβάνουν σε ετήσια βάση μέχρι 20.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 100 φακέλους αποδείξεων
γ. Για τις ΔΟΥ που παραλαμβάνουν σε ετήσια βάση μέχρι 30.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 200 φακέλους αποδείξεων.
δ. Για τις ΔΟΥ που παραλαμβάνουν σε ετήσια βάση πάνω από 30.000 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος 300 φακέλους αποδείξεων.
4. Το δείγμα των φακέλων με αποδείξεις που θα επιλεγεί θα ελεγχθεί και εφόσον παρουσιαστούν σημαντικές αποκλίσεις από τα αναγραφόμενα στους φακέλους αυτούς των ποσών των αποδείξεων, θα επιλεγεί και δεύτερο δείγμα για έλεγχο.
5. Σε αντίθετη περίπτωση οι φάκελοι που έχουν επιλεγεί για έλεγχο και έχουν ελεγχθεί μαζί με τους υπόλοιπους φακέλους θα παραδοθούν για ανακύκλωση σε συνεργασία με τους Δήμους που βρίσκεται η κάθε ΔΟΥ.
Σε παλαιότερη εγκύκλιο το υπουργείο ανέφερε ότι στις περιπτώσεις που τα δικαιολογητικά που επικαλούνται αποδειχθεί ότι είναι πλαστά, ότι διαπράττεται αξιόποινη πράξη, και θα γίνεται σχετική αναγγελία στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.