Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Τη σφραγίδα της σε ένα μεγαλόπνοο σχέδιο βάζει την Παρασκευή η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να παρουσιάζει το Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση και να ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο στις καθαρές μεταφορές.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η κυβέρνηση «κόβει την κόκκινη κορδέλα» εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη βιώσιμη κινητικότητα, μια εποχή η οποία σηματοδοτείται από την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, την παροχή κινήτρων και την υλοποίηση μετρήσιμων στόχων.
τις ρυθμίσεις αυτές θα περιλαμβάνονται η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, κίνητρα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις τους, καθώς και παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης σε δημόσιους χώρους.
Τα μέτρα αυτά φιλοδοξούν να ανοίξουν τον δρόμο για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων που έχουν τεθεί με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ώστε στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο.
Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση
Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με στόχο το μερίδιό τους να φτάσει το 30% έως το 2030, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα παρουσιαστεί σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος.
Τα φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση ή χρηματοδοτική μίσθωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέρχονται σε 1200 ευρώ για ιδιώτες και 2480 ευρώ για εταιρικά αυτοκίνητα.
Εάν στα νέα κίνητρα προστεθούν και όσα προβλέπονται για τα οχήματα χαμηλής εκπομπής ρύπων, το συνολικό όφελος για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα των επιχειρήσεων θα ανέλθει σε 3500 ευρώ.
Επίσης, το νομοσχέδιο, όπως αναφέρει η Καθημερινή προβλέπει αυξημένο τέλος ταξινόμησης για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 4 και αναστολή για ένα έτος των εισαγωγών ακόμη παλαιότερων οχημάτων.
Τέλος καθορίζει τους όρους με τους οποίους θα αναπτυχθεί δίκτυο επαναφόρτισης αυτοκινήτων.