Οι προκλήσεις του λιανεμπορίου την εποχή του κορωνοϊου

Οι προκλήσεις του λιανεμπορίου την εποχή του κορωνοϊού, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, όπου συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας «Πλαίσιο» Κωνσταντίνος Γεράρδος, ο διευθύνον σύμβουλος της εταιρείας «ΜΕΤΡΟ» Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο διευθύνον σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Βασίλης Σταύρου και ο Γενικός Διευθυντής της McArthur Group στην Αθήνα Ιωάννης Κασιμάτης.

 

Ο κ. Γεράρδος είπε ότι η εταιρία ΠΛΑΙΣΙΟ βρέθηκε “βίαια σε αχαρτογράφητα νερά” με την πρωτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά ότι η εταιρεία κατάφερε να ανταποκριθεί γρήγορα στις προκλήσεις της εποχής.

 

“Απογειώθηκε το online commerce κατά 4 έως 10 φορές και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα -σχεδόν μίας εβδομάδας- και καταφέραμε με επιτυχία να οργανώσουμε το στόλο διανομής, τη συλλογή περισσότερων προϊόντων, αλλά και να παίρνουμε γρήγορες και σωστές αποφάσεις υπό μεγάλη πίεση χρόνου. Είχαμε ευτυχώς σοβαρές υποδομές, διότι η εταιρία μας πατάει σε πολλά πόδια, τόσο στο retail όσο και στο online”, είπε ο κ. Γεράρδος.

 

Η εταιρία δεν βίωσε ύφεση, και δεν έχει άμεση επίπτωση από τον περιορισμό του τουρισμού. Θα προχωρήσει κανονικά στα σχέδια επέκτασης του ηλεκτρονικού εμπορίου και του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της, ενώ ήδη διαπραγματεύεται μείωση των ενοικίων των καταστημάτων της και άλλων συμβάσεων με προμηθευτές, αν και όπως είπε ο κ. Γεράρδος το κόστος ενοικίων “είναι υποφερτό μέχρι στιγμής γιατί δεν διαλέγουμε συνήθως ακριβές τοποθεσίες για τα καταστήματά μας”.

 

Ο κ. Παντελιάδης και ο κ. Σταύρου, εκπρόσωποι αλυσίδων σούπερ μάρκετ -ΜΕΤΡΟ και ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα- συμφώνησαν ότι η πρόκληση της εποχής του κορωνοϊού ήταν η προστασία εργαζομένων και καταναλωτών, η διαχείριση και διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η προσαρμογή στις νέες τάσεις, κυρίως στις απαιτήσεις των καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης τόνισε οτι το Super Market απέκτησε σημαντικό ρόλο στην ελληνική κοινωνία. “Βρέθηκε στην πρώτη γραμμή. Τρέχαμε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση και συνεπώς προβήκαμε σε προσλήψεις και στα καταστήματα αλλά και στις υπηρεσίες διανομής και ηλεκτρονικού καταστήματος. Δεν νομίζω ότι θα βιώσουμε κάτι χειρότερο από αυτά που βιώσαμε στο παρελθόν, δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει μείωση σε μισθούς ή σημαντική μείωση σε θέσεις εργασίας. Επενδύουμε στην ηλεκτρονική αναβάθμιση των καταστημάτων και των υπηρεσιών μας και αναμένουμε ότι η χρονιά θα είναι για τον κλάδο ανοδική”.

 

Παρόμοια και η τοποθέτηση του κ. Σταύρου που προβλέπει αύξηση των κερδών το 2020. “Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα ακολουθήσει μετά τον Σεπτέμβρη δεν αναμένω να υποστεί ο κλάδος μεγάλες πιέσεις από την γενικότερη ύφεση που βιώνει- και θα βιώσει το επόμενο διάστημα- η χώρα μας” είπε.

 

Ο κ. Κασιμάτης είπε ότι η εταιρία του δίνει τον δικό της “αγώνα για προσαρμογή” στην μετά-κορωνοϊό εποχή. “Καταφέραμε να ανοίξουμε μετά από 2 μήνες, με επιτυχή εφαρμογή όλων των κανόνων και πρωτοκόλλων ασφαλείας για εργαζόμενους και πελάτες”. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι καλή. “Ήδη έχουμε ουρές έξω από τα καταστήματα του εκπτωτικού χωριού”, είπε χαρακτηριστικά.

 

Η εταιρία θα συνεχίσει κανονικά στην υλοποίηση των επενδυτικών της σχεδίων, ενώ προβλέπει ότι ο τουρισμός θα βοηθήσει να μειωθεί το κενό σε εισπράξεις που προέκυψε από το lockdown. “Το εκπτωτικό χωριό έχει πελάτες τόσο τουρίστες από το εξωτερικό (που ψωνίζουν μέσω του προγράμματος Tax Free) όσο και από το εσωτερικό.

 

“Προσφέρουμε στους καταστηματάρχες ένα πακέτο στήριξης (μείωση ενοικίων και κόστους υπηρεσιών) έως και τον Δεκέμβριο και δεν το περιορίσαμε στο διάστημα που τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά. Παρέχουμε καλύτερους μισθούς, διότι τα καταστήματα (έως και τον Οκτώβριο) ειναι ανοιχτα 7 μέρες την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει και περισσότεροι εργαζόμενοι και καλύτερα αμειβόμενοι εργαζόμενοι τις Κυριακές”. Κλείνοντας και ο κ. Κασιμάτης πιστεύει ότι η ύφεση δεν θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία της εταιρείας του.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ