Κορκίδης: Οι πράσινες τεχνολογίες οδηγούν σε νέες θέσεις εργασίας

Παρέμβαση του Προέδρου του ΕΒΕΠ στο συνέδριο Ενέργεια και Οικονομία

 

Η ανάπτυξη «πράσινων τεχνολογιών» και εφαρμογών θα απαιτήσει νέες υποδομές άρα και θέσεις εργασίας σε ένα ευρύ γνωστικό επίπεδο, είτε για την ανάπτυξη των υποδομών, είτε για το «τρέξιμο» των «προτάσεων»- προγραμμάτων που αφορούν στην πράσινη ενέργεια, σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, στο συνέδριο «Ενέργεια και Οικονομία, Επενδύσεις, Υγεία».

 

Ο κ. Κορκίδης αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του Πάρκου Έρευνας και Καινοτομίας, στο ακίνητο της «ΧΡΩΠΕΙ» και όπως είπε πρόταγμα σε αυτό εγχείρημα θα είναι να αναδειχθούν και τα τεχνολογικά και καινοτόμα επιτεύγματα της ναυτιλίας, όπου η χώρα μας πρωτοστατεί.

 

Υδρογόνο


Επίσης σημείωσε ότι στην καινοτομία τα πεδία δράσης είναι ευρύτατα. Στο πεδίο της ενέργειας, το κόστος της οποίας απασχολεί την βιομηχανία και το εμπόριο της χώρας. «Λόγου χάρη», όπως είπε, «θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σχεδιασμοί ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων, όπως έχουν, επιτυχώς, κάνει χώρες της Β. Ευρώπης με χρηματοδότηση από προγράμματα της ΕΕ για την «πράσινη ενέργεια».

 

Στην παρούσα φάση επίσης είναι γνωστή η προσπάθεια του λιμένα του Ρότερνταμ να καθιερωθεί ως κορυφαίος διεθνής κόμβος για τις ροές υδρογόνου, παρόμοιος με τον τρέχοντα ρόλο του λιμένα στην οικονομία πετρελαίου, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Dutch Research Institute For Transitions (DRIFT)».

 

Ο πρόεδρος συνέχισε αναφέροντας ότι η Βορειοδυτική Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός καθαρός εισαγωγέας ενέργειας, κυρίως ενέργειας υδρογόνου, σε έναν μελλοντικά κόσμο απαλλαγμένο από CO2, σύμφωνα με την έκθεση στην οποία επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι είναι σημαντικό όχι μόνο να υπάρξουν επενδύσεις στα πεδία της παραγωγής υδρογόνου σε πρώιμο στάδιο, αλλά και κυρίως στην εμπορία αυτού του προϊόντος. Και το υδρογόνο είναι μία ακόμη πύλη για δράσεις και στην Μεσόγειο.

 

Ναυτιλία


Σε εποχή που ζητούμενο είναι η μείωση των αέριων ρύπων για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων στη ναυτιλία απαιτείται μια νέα προσέγγιση με χαρακτηριστικά την ολοκληρωμένη διαχείριση των λιμενικών υποδομών και των ροών της ενέργειας. Ο κ. Κορκίδης υπογράμμισε ότι και εδώ το πεδίο καινοτόμων δράσεων είναι ευρύ. Η βασική τεχνολογική αλλαγή είναι η τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά.

 

Η δυνατότητα τροφοδοσίας των πλοίων σε στάθμευση (κυρίως τουριστικών, μεγάλων επιβατηγών και εμπορικών) με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά (αποβάθρες) θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό την ρύπανση από τις εκπομπές των πλοίων και τον θόρυβο.

 

Αλλά και στην ναυτιλία γενικότερα υπάρχει «πράσινη στροφή». Στην συντριπτική πλειοψηφία του ο υπό ναυπήγηση στόλος των κρουαζιερόπλοιων, όσον αφορά στα συστήματα πρόωσης, έχει επιλέξει την χρήση του LNG ως «καθαρότερου» αναφορικά με τις εκπομπές αέριων ρύπων των συμβατικών καυσίμων.

 

Επιπλέον, η σύγχρονη ναυπηγική «εξετάζει» και εφαρμογές χρήσης της συσσωρευμένης ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία με τη χρήση ειδικών μπαταριών. Ήδη μικρού μεγέθους κρουαζιερόπλοια που πλέουν ή θα πλεύσουν σε αρκτικές και ανταρκτικές ρότες χρησιμοποιούν ή θα χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια για πρόωση.

 

Ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι η παγκόσμια ναυτιλία δια του ΙΜΟ έχει δεσμευτεί για τον εκμηδενισμό των αέριων ρύπων με ορίζοντα το 2050. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σε εξέλιξη ένα ευρύ ερευνητικό πλάνο για καύσιμα, μηχανές, συστήματα πρόωσης αλλά και ναυπηγήσεις ως προς την επίτευξη της δυνατό καλύτερης πλεύσης χωρίς σπατάλη της όποιας ενέργειας.

 

Και το πεδίο έρευνας είναι ευρύτατο καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις χρήσης υδρογόνου, μεθανόλης, μειγμάτων βιοκαυσίμων ακόμη και της πυρηνικής ενέργειας που σήμερα χρησιμοποιείται μόνο σε πολεμικά και ερευνητικά σκάφη.

 

Απασχόληση


Σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις όπως και στην περίπτωση της υπεράκτιων αιολικών πάρκων απαιτούνται έργα υποδομής, και δημιουργία θέσεων εργασίας κυρίως για εξειδικευμένο προσωπικό.

 

«Έχουμε τόσους πολλούς ταλαντούχους μηχανικούς που βρίσκονται στο εξωτερικό, οι οποίοι θα ήθελαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Οι μηχανικοί αυτοί θα μπορούσαν κάλλιστα να εργαστούν και σε εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας και έχουν επιχειρηματικό πεδίο την «πράσινη ενέργεια». Ειδικά σε αυτόν τον χώρο, λοιπόν, θεωρώ ότι υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες» κατέληξε ο κ.Κορκίδης.

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ