Προειδοποιήσεις του Υπουργείου Υποδομών σε ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ
Την επανέναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την 4 του μετρό συνολικό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να ενταχθεί σε πρόγραμμα που προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο ύψους 13 δισ., προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
«Δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην προσπαθήσουμε να διασώσουμε αυτόν τον διαγωνισμό» υποστήριξε χθες η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Άλσος Βεϊκού μέχρι το Γουδή.
Ο υπουργός εμφανίστηκε να ζητάει από τις δύο κοινοπραξίες που έχουν παραμείνει στη διεκδίκηση του έργου -στη μία είναι επικεφαλής η ΑΒΑΞ και στην άλλη η ΑΚΤΩΡ- να αποφύγουν τις άσκοπες προσφυγές που θα θέσουν σε κίνδυνο το διαγωνισμό. «Θέλω να πιστεύω ότι θα αποφύγουμε τις προσφυγές για να τελειώσει ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει το έργο», ανέφερε χθες ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι το έργο έχει προβλήματα καθώς είναι πρώτη φορά που έχουμε δύο διαγωνισμούς: έναν για το κυρίως έργο και έναν για τις πρόδρομες εργασίες που επίσης έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου.
Έτσι το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αναμένεται να εγκρίνει εντός των ημερών την αιτιολόγηση των τεχνικών προσφορών που έχουν καταθέσει οι δύο διεκδικητές, οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα κληθούν να καταθέσουν οικονομικές προσφορές ώστε να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου.
Στα άλλα έργα, χθες αναφέρθηκε πως μέσα στις επόμενες ημέρες δημοσιεύεται η πρόσκληση για την υπερυψωμένη περιφερειακή της Θεσσαλονίκης που υλοποιείται με ΣΔΙΤ, ενώ για το Βόρειο τμήμα του Ε65 αναφέρθηκε πως στις αρχές του 2021 μπορεί να ξεκινήσει, αφού εκκρεμεί η έγκριση των οικονομικών υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος απαιτείται η έγκριση από τρεις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μέχρι σήμερα έχει ληφθεί από τη μία. Άμεσα δημοπρατούνται και τέσσερα σιδηροδρομικά έργα, ενώ μέσα στο 2021 επιδιώκεται η δημοπράτηση άλλων έξι.
Χθες υπήρξε και συνάντηση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή με τον δήμαρχο της Πάτρας Κ. Πελετίδη. Ο δήμαρχος ζήτησε να υπάρξει περαιτέρω υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της πόλης. Στο υπουργείο θεωρούν πως η συνάντηση πήγε καλά, αν και πρέπει να μελετηθεί πόσο θα κοστίσει η πρόσθετη υπογειοποίηση τμήματος 1,6 χιλιομέτρων που απαιτεί ο κ. Πελετίδης. Θα γίνουν σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ, που προωθεί προς το παρόν σχέδιο για σύνδεση με το λιμάνι, με κόστος μισό δισ. ευρώ.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.